شناسهٔ خبر: 38637712 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

احتمال انتقال کرونا در دوره کُمون

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه دوره کومون کروناویروس (Coronaviruses) ۳ تا ۱۴ روز است، ذکر کرد:در این دوره احتمال انتقال بیماری از شخص آلوده به دیگران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

دکتر مسعود مردانی در گفتگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه در دوره کُمون یا نهفتگی فرد هیچکونه علائمی ندارد، بیان کرد:در صورتی که ویروس از دستگاه تنفسی فرد آلوده جدا شود، میتواند افراد دیگر را آلوده کند.

او با نادرست خواندن رهاسازی ماسک و دستکش مصرف شده در کوی و خیابان، تاکید کرد:این دست اقلام میتوانند منشاء آلودگی باشند؛ به همین علت دفع بهداشتی آن ها و همینطور زباله های بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است تا بهداشت محیط زندگی به خطر نیفتد.

مردانی همینطور ادامه داد:برای دور انداختن ماسک توجه کنید حتماً آنرا در سطل زباله در دار انداخته و در صورتی که سطل زباله فاقد درب است قبل از دور انداختن آنرا درون کیسه ای پلاستیکی قرار دهند.

وی در امتداد با اشاره به این که کروناویروس بیماری نوظهوری است، خاطرنشان کرد :از این جهت مطالعات کامل و جامعی در این فرصت کم بر روی آن نشده است که بتوانیم تمام پرسش های پیرامون این ویروس را پاسخ دهیم. مثلا می دانیم ویروس کرونا در دمای بالا از بین میرود ولی، نمی توانیم بطور دقیق بگوییم منظورمان از دمای بالا دقیقا چند درجه سانتیگراد است.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین در جواب به سوالی مبتنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه، خاطر نشان کرد:پاسخ به این سؤال هم مشروط به انجام مطالعات بیشتر است و اینک نمی توان به آن پاسخ داد.

نظر شما