شناسهٔ خبر: 38634584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ارشد ارتش آمریکا به ادامه حملات طالبان در افغانستان هشدار داد 

تهران- ایرنا- فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان روز سه شنبه با اشاره به ادامه حملات طالبان بعد از امضای توافقنامه گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلحی که با امریکا به امضاء رسانده تخطی کند این توافق خواهد شکست.  

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه طلوع نیوز، ژنرال اسکات میلر در دیدار از نیروهای عملیات‌های ویژه در کابل گفت که توافقنامه صلح آمریکا با طالبان حساس و شکننده است و طالبان مسوولیت عملی کردن تعهدات‌شان را در این توافقنامه دارند.  

هر چند بر اساس توافقنامه طالبان با امریکا، نیروهای ایالت متحده باید روند خروج از افغانستان را آغاز کنند؛ میلر گفت که این یک روند همچنان پابرجا است و آنان می‌خواهند که همواره از کارایی شمار نیروهای‌شان اطمینان داشته باشند.  

میلر افزود: دوره کاهش خشونت‌ها در افغانستان، برای مردم این کشور دوره مهمی بود. این آغازی برای مسیر صلح است؛ تمامی طرف‌ها، به ویژه بخش‌های نظامی تعهداتی دارند تا اطمینان دهند که این مسیرها قابل دست یابی هستند. ما با نیروهای امنیتی افغانستان، نیرومندی‌مان را نشان داده‌ایم؛ زیرا می‌دانیم که این خواست مردم افغانستان است. طالبان تعهداتی دارند که باید به آن‌ها عمل کنند؛ اما اگر این کار را نکنند، پاسخ‌هایی را ما در مقابل برای این اقدامات داریم.  

وی در پاسخ به این پرسش که اگر طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی افغانستان حمله کنند گفت که پشتیبانی نیروهای خارجی از نظامیان افغانستان ادامه خواهد داشت.  

میلر افزود: بلی؛ وقتی که نیاز داشته باشند پشتیبانی هوایی را خواهیم فرستاد. حتی همین لحظه که اینجا ایستاده‌ایم، پشتیبانی هوایی ما فعال است.  

طالبان پس پایان دوره کاهش خشونت حمله هایشان را به برخی از ولایت‌های کشور از سر گرفته‌اند وزارت دفاع ملی افغانستان ادامه این حمله‌ها را محکوم کرد.  


 

نظر شما