شناسهٔ خبر: 38616172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خلیل‌الله کاظمی، معاون شهردار مشهد پاسخ داد؛

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد چقدر کاهش یافته است؟

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در قطارشهری 50 درصد و اتوبوس‌رانی 13 درصد کاهش جابجایی مسافر داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| خلیل‌الله کاظمی، معاون شهردار مشهد، در خصوص کاهش استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: در 10 روز گذشته و از زمان اعلام وضعیت بحرانی شیوع کرونا، نسبت به وضعیت مشابه در ماه گذشته، قطار شهری 50 درصد و اتوبوس‌رانی 13 درصد کاهش جابجایی مسافر داشته است.

 

وی افزود: جابجایی مسافران قطارشهری در روز به 215 هزار نفر رسیده بود که این آمار در این مدت تقریبا به 120 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

 

کاظمی بیان کرد: وضعیت ترافیکی سطح شهر نسبت به ماه گذشته و یا وضعیت مشابه در سال گذشته از حد معمول خود کمتر شده است. تردد خودروهای شخصی و استفاده از تاکسی‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در رابطه با نحوه ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی ادامه داد: واگن‌های قطارشهری هر شب و اتوبوس‌ها پس از هر توقف در پایانه‌ها در طول روز ضدعفونی می‌شوند. خداراشکر مشکلی در تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده وسایل نقلیه عمومی نداشته‌ایم.

 

کاظمی در خصوص تغییر سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌رانی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سرفاصله قطارشهری و اتوبوس‌های تغییری ایجاد نشده است، اما در حال برنامه‌ریزی هستیم که اگر برداشت مسافر به همین‌گونه کاهش داشته باشد، سرفاصله قطارشهری را افزایش دهیم. در حال حاضر برداشت مسافر زیادی نداریم.

 

منبع: ایسنا

نظر شما