شناسهٔ خبر: 38610228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

گروگان‌های ایرانی در سوریه آزاد می شوند! - مردم سالاری آنلاين

یک عضو کمیته پیگیری وضعیت گروگان‌های ایرانی در سوریه با بیان اینکه تهدیدات در مورد گروگان‌ها رفع شده است، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، امیدواریم که به تدریج شاهد آزادی گروگان‌ها باشیم که در این همین رابطه رییس مجلس تماس‌هایی با روسای پارلمان‌های برخی کشورها داشته است.

صاحب‌خبر - ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: مذاکرات از طریق دستگاه دیپلماسی و پارلمانی با کشورهایی که معارضین با آنها ارتباط دارند، انجام شده است و روند مثبت مذاکرات نشان می‌دهد تهدیدات رفع شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات نسبت به یک ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: گشایشی در کار به وجود آمده است که با مساعدتر شدن زمینه امیدواریم که به تدریج شاهد آزادی گروگان‌ها باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات در سطح وزرای خارجه و روسای پارلمان‌های سه کشور ترکیه، قطر و سوریه انجام شده است تاکید کرد که در صورت ضرورت، اعضای کمیسیون امنیت برای آزادی گروگان‌ها به سوریه سفر خواهند کرد.

به گفته آقامحمدی، تاکنون الزام و تشخیصی برای سفر نمایندگان به سوریه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه لاریجانی، رییس مجلس، تماس‌هایی با روسای پارلمان‌های برخی از کشورها همچون ترکیه، قطر و سوریه برای پیگیری و آزادی گروگان‌های ایرانی داشته است، گفت: این پیگیری‌ها از سوی وزیر امور خارجه نیز انجام شده است که همه آنها حکایت از کاهش فضای التهابی و مثبت شدن رایزنی‌ها دارد لذا امیدواریم که شرایط به سمت گشایش و آزادی گروگان‌ها پیش رود.

نظر شما