شناسهٔ خبر: 38603822 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست با معاون و مدیران معاونت غذا و داروی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدامات پیشگیرانه خوبی برای کنترل ویروس کرونا در خوزستان انجام داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز،  شب گذشته ۹ اسفندماه جاری دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست با معاون و مدیران معاونت غذا و داروی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدامات پیشگیرانه خوبی برای کنترل ویروس کرونا در خوزستان انجام داده است.

وی با تاکید بر کنترل ورودی‌های استان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: ورودی‌های پر تردد استان خوزستان توسط پرسنل بهداشت استان تحت کنترل هستند و در این خصوص اقدامات پیشگیرانه خوبی به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع کرونا در این ورودی در حال انجام است.

دکتر ابول نژادیان ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده به منظور تامین و محلول های ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم، چند شرکت بزرگ بهداشتی در استان خوزستان در مدار تولید این محصولات ورود کرده‌اند و از  امروز با نظارت سازمان غذا و دارو، حجم توزیعی در داروخانه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تامین الکل و مواد ضد عفونی کننده از شرکت های استانی برای داروخانه های سطح استان گفت: اگر چه نقص ها و کوتاهی هایی وجود داشته است اما نقاط قوت آنها بیشتر بوده و تلاش خود را کرده اند لذا جای نگرانی نیست.

وی در خصوص آمار افراد مشکوک به کروناویروس گفت: تعداد بیماران روزانه و ساعت به ساعت در حال تغییر است و ممکن است هر لحظه آمار تغییر کند.

ابول نژادیان در پایان افزود: از هم استانی های گرامی درخواست می شود برای پیشگیری از احتمال ابتلا به این بیماری؛ ضمن رعایت بهداشت فردی، حدالمقدور از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند.

دکتر حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: مردم نگران کمبود مواد ضد عفونی نباشند و از روز گذشته با صدور مجوز ۲ خط تولید ژل و محلول ضد عفونی کننده به شرکت های تولید کننده مواد بهداشتی استان برای مقابله با ویروس کرونا روزانه ۲۰ تن محلول ضد عفونی تولید و در تمام شهرهای استان توزیع می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تامین الکل و ظروف بسته بندی تولیدکنندگان ژل و محلول های ضد عفونی هماهنگ های لازم صورت گرفته و خوشبختانه هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، اظهار کرد: به همین منظور جلسات متعددی با تولید کنندگان ژل و محلول ضدعفونی کننده داشته ایم و همه این تولید کنندگان برای افزایش تولید وارد عرصه شده اند.

برزگر در پایان یادآور شد: به دلیل تقاضای ناگهانی در بازار چند روزی دچار کمبود محلول و ژل های ضدعفونی دست شدیم اما با توجه به ظرفیت بالای تولید در کشور و به ویژه در استان خوزستان جای نگرانی وجود ندارد و هر چقدر نیاز باشد این محصول تولید می شود./

نظر شما