شناسهٔ خبر: 38601015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارائه مطالب آموزشی در پیام‌رسان‌های غیرمجاز ممکن نیست

مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش در خصوص محدودیت استفاده والدین و دانش‌آموزان از پیام رسان‌های خارجی گفت: ما در پیام رسان‌هایی که مجاز نیستیم نمی‌توانیم مطالب آموزشی ارائه کنیم.

صاحب‌خبر -

«علی طالبی» رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به این که برخی از خانواده‌ها پیام‌رسان‌های داخلی ندارند و اینکه آیا امکان ارائه محتواهای درسی در واتس آپ و تلگرام وجود دارد یا خیر؟ گفت: یک بخش‌نامه وجود دارد که باید تمام فعالیت مجموعه مدارس و ادارات در بستر پیام‌رسان‌های داخلی مثل سروش، بله، ایتا و... صورت بگیرد. ما نیز در راستای همین بخشنامه در ارائه خدمات یک سری محدودیت‌ داریم. به طور کلی استفاده از پیام رسان‌های خارجی تبعاتی به دنبال داشته و دارد.

وی ادامه داد: البته برای خانواده‌ها محدودیتی وجود ندارد، ولی خانواده‌ها مختار هستند که پیام رسان داخلی را نصب کنند یا نه.

طالبی اضافه کرد: در زمینه ارائه خدمات آموزشی روش‌های دیگر هم هست، به عنوان مثال‌ من بعضا می‌شنوم که در برخی از استان‌های دیگر پیام رسان‌های خارجی مورد استفاده جهت به اشتراک گذاری مطالب آموزشی است،  اما فعالیت‌هایشان به صورت رسمی نیست. 

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان قم  گفت: ما فعالیت‌مان را به صورت منسجم شروع کردیم و موظف بودیم کار را در همین بسترهای داخلی پیش ببریم اما شاید در این میان معلمی باشد که در یک استانی در بستر اینستاگرام و تلگرام خدمات ارائه بدهد. 

وی تاکید کرد: ما موظف به اجرای قانون هستیم و در بستر پیام رسان داخلی کار می‌کنیم، مدیران ما از این موضوع راضی هستند و خانواده‌ها هم اعلام رضایت کرده‌اند.

«عباس سلطانیان» مدیر کل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش در خصوص محدودیت استفاده والدین و دانش‌آموزان از پیام رسان‌های خارجی گفت: ما در پیام رسان‌هایی که مجاز نیستیم نمی‌توانیم مطالب آموزشی ارائه کنیم، البته  فعلا روی ارائه محتوای آموزشی از طریق تلویزیون کار می‌کنیم.

سلطانیان توضیح داد: قرار است از طریق سایت‌هایی که مربوط به دبیرخانه‌های آموزشی هستند محتواهای درسی را ارائه کنیم که در چند روز آینده اطلاع رسانی جامعی در این خصوص خواهیم داشت، ولی از طریق پیام‌رسان‌هایی که مجوز ندارد این کار را انجام نمی‌دهیم.

نظر شما