شناسهٔ خبر: 3860081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ائتلاف بين المللي درعمليات آزاد سازي تکريت و الدور شرکت نمي کند

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/12/09
ائتلاف بین المللی- عربی به رهبری آمریکا اعلام کرد در عملیات نظامی ارتش عراق برای آزادی شهرهای تکریت و الدور در استان صلاح الدین شرکت نمی کند.
یک عضو شورای استانداری صلاح الدین عراق روز شنبه گفت ائتلاف بین المللی اعلام کرده است با توجه به حضور گروههای مقاومت مردمی استان در عملیات آزاد سازی شهرهای تکریت و الدور، جنگنده های ائتلاف دراین عملیات شرکت نخواهند کرد .
احمد الناظم افزود اعضای شورای استانداری صلاح الدین با یکی از مسئولان ائتلاف بین المللی دراین استان درباره نحوه همکاری و هماهنگی با نیروهای مقاومت مردمی برای آزادی شهر تکریت و الدور گفتگو کردند .
احمد الناظم افزود مقامات ائتلاف در این دیدار گونه مشارکت جنگنده های ائتلاف را در عملیات نظامی گسترده برای آزادی شهرهای تکریت و الدور مردود دانستند .
وی اظهار داشت ائتلاف بین المللی علت اصلی مخالفت با شرکت در این عملیات را حضور نیروهای مقاومت مردمی مستقر در دانشگاه تکریت و پایگاه هوایی اسپایکر عنوان کرده است .
به گزارش پایگاه خبری الاخباریه از صلاح الدین ، منابع محلی و شاهدان اعلام کردند نیروهای مقاومت و داوطلب مردمی متشکل از عشایر سنی استان و ارتش عراق آماده آغاز عملیات نظامی گسترده برای آزادی شهرهای تکریت و الدور از اشغال تروریست های داعش هستند .
148/173

نظر شما