شناسهٔ خبر: 38593296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد؛

آخرین آمار از وضعیت مقابله با ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی

صومی با بیان اینکه همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا هستند، گفت: تاکنون سه نفر فوت شده و دو نفر نیز وضعیت نامناسب دارند، اما حال عمومی دیگر مبتلایان در استان خوب است.

صاحب‌خبر -

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: روز گذشته تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست ۱۳ نفر دیگر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند، گفت: همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند، تاکنون سه نفر فوت شده و دو نفر نیز وضعیت نامناسب دارند، اما حال عمومی دیگر مبتلایان در استان خوب است.

وی با بیان این‌که قدرت انتشار و ابعاد آلودگی ویروس کرونا بسیار سریع است، افزود: اغلب شهرهای استان آذربایجان شرقی مبتلا هستند، چراکه مراودات انجام شده و شرایط جوی این را نشان می‌دهد.

صومی ادامه داد: از ۳۰ بهمن که نخستین مورد کرونای مثبت در قم گزارش شد، افرادی که در این مدت با علایم سرفه، تنگی نفس و تب و سندروم حاد تتفسی بستری شده‌ بودند، از نظر ما کرونا در آن نقش داشته است.

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز با اشاره به آمار تعداد بستری‌ها با علایم حاد تتفسی، خاطرنشان کرد: در مجموع از اول اسفندماه تا کنون، ۳۳۶ مورد بستری داشتیم که از ۲۶۳ نفر از آن‌ها نمونه گرفته شده و از این تعداد هم نتیجه تست ۱۵ نفر در استان مثبت بوده است که سه نفر آن‌ها فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از ۱۲ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی، یک نفر در بیمارستان هشترود، یک نفر در بیمارستان مراغه، یک نفر در بیمارستان سراب بستری بوده و یک نفر در تبریز و در منزل خودش قرنطینه بوده و مابقی در بیمارستان‌های تبریز بستری هستند.

صومی با تأکید بر این‌که هیچ مورد مثبتی از پادگان‌های آذربایجان شرقی اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: با نیروهای موجود در استان، کمبود نیرو در زمینه مقابله با ویروس کرونا نداریم، اما درمواقع مورد نیاز کمک گرفتن را در نظرگرفته‌ایم و الان با بسیج و فرماندهی سپاه عاشورا هماهنگ هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که در روزهای آینده تمام ۱۱ ورودی شهر تبریز کنترل خواهند شد، افزود: تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی موظف به پذیرش بیماران هستند.

 

پایان پیام/ 699

نظر شما