شناسهٔ خبر: 38592573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم نگران بازگشت هزینه کنسلی تورها نباشند/ ضدعفونی مراکز اقامتی

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان گفت: مردم نگران بازگشت هزینه کنسلی تورها نباشند به مرور پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی اماکن گردشگری ابلاغ نشده است بنابراین این اماکن باز هستند.

وی ضمن دعوت از مردم برای رعایت مسایل بهداشتی خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی هنوز باز هستند اما برگزاری تجمعات، جشن و مراسم در آنها ممنوع است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در خصوص برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر بیان کرد:  برگزاری ستاد خدمات سفد منتظر اعلام از سوی ستاد است اما بخشنامه‌ای صادر نشده است.

وی با بیان اینکه ما در حال آماده‌سازی برنامه‌های نوروزگاه هستیم گفت: اگر در ایام نوروز هم قرنطینه خانگی ادامه یابد، قطعا سفری نخواهیم داشت اما باید منتظر بخشنامه باشیم.

گردشگری متضرر اصلی از شیوع کرونا

خاکسار با تاکید بر اینکه گردشگری خیلی بسیار از شیوع بیماری کرونا متاثر است گفت: این بیماری حتی سفرهای داخلی را هم تحت تاثیر قرار داده و هتل‌ها و تورها تعطیل شده که  امیدواریم هرچه زودتر جو آرام شود و مردم و بخش گردشگری هم به آرامش فکری برسند.

وی در خصوص ضد عفونی کردن هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: در این زمینه با همکاری مراکز بهداشت جلسات آموزشی پدافند غیرعامل ویژه کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی برگزار شده تا بتوانند رعایت مسائل بهداشتی را در این ایام داشته باشند.

وی با اشاره به تعطیلی تورها و نگرانی مردم از هزینه پرداخت شده یادآور شد: از مردم خواهش می‌کنیم نگران هزینه تور خود نباشند و بابت این موضوع به آژانس‌های مسافرتی فشار نیاورند زیرا آنها نیز برای بازگرداندن هزینه کنسلی سفر منتظر بازگشت وجوه از شرکت رجا و ایرلاین‌ها هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: دفاتر مسافرتی در این ایام بسیار متضرر شده‌اند بنابراین مردم نگران نباشند به مرور همه هزینه‌های آنها برمی‌گردد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/خ

نظر شما