شناسهٔ خبر: 38576232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درپی شیوه ویروس کرونا:

معابر و خیابان های خرم آباد ضدعفونی شد

شهرداری خرم آباد در پی شیوع ویروس کرونا، خیابان ها و معابر شهر را ضدعفونی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،در اقدامی مناسب از سوی سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد خیابان ها ضدعفونی شد.

 

همچنین  بسیاری از ادارات و مراکز تجاری شهر با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا  این اماکن را ضدعفونی کردند..

 

همچنین ضدعفونی ترمینال برون استانی و ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری خرم‌آباد نیز انجام شده است.

 

بسیاری از هیئت امنای مساجد استان هم با همکاری مرکز بهداشت استان نسبت به ضدعفونی مساجد اقدام کردند.

 

رعایت نکات بهداشتی مهم ترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کروناست

 

« محمد رضا نیکبخت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: مهم ترین اصل در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه به نکات مورد تاکید رد پیشگیری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر ضرورت توجه به نکات پیشگیری از ویروس کرونا، اظهار داشت: راه های پیشگیری از این بیماری سهل و آسان است.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ آرامش و پرهیز از استرس، بیان کرد: آمار مرگ ومیر ناشی ویروس کرونا از آنفولانزا نوع NA بسیار کمتر است.

 

نیکبخت با بیان اینکه خانواده بهتر می تواند بیماری را کنترل کند بر ضرورت پرهیز از سفر تاکید کرد و ادامه داد: مهم ترین مکان برای پیشگیری از ویروس کرونا، خانه افراد است به شرطی که عادت داشته باشیم همه سطوح چون میز، صندلی، میز غذاخوری و.... را با مواد ضدعفونی تمییز و پاکسازی شود.

 

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشت فردی، افزود:  اگر کسی حتی در محیط خانه وخانواده عطسه و سرفه دارد حتما از دستمال کاغذی استفاده کند و درصورت نبود ماسک، دستمال و.... دست خود (آرنج) را جلوی بینی و دهان قرار دهد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ویروس کرونا شست وشوی مرتب و صحیح دست ها با آب و صابون است.

 

وی با بیان اینکه این ویروس بیشتر از طریق عطسه و سرفه منتقل می شود، بیان کرد: مهم ترین مساله این است که از دست دادن و روبوسی پرهیز شود و فاصله خود را با افراد مختلف حفظ کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از مسائلی که می تواند باعث شیوع بیماری شود، حضور در جمعیت های بزرگ است،  خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری اعلام می شود؛ مردم از حضور در تجمع های بزرگ پرهیز کنند.

 

نیکبخت ادامه داد: درصورت تردد در محیط خارج از منزل، به محض ورود به خانه باید لباس های بیرونی را در مکانی خاص  قرار دهند.

 

وی با اشاره به بزرگنمایی در مورد ویروس کرونا بویژه در فضای مجازی، افزود:  طبق آمار سازمان بهداشت جهانی حدود دو درصد مرگ و میر برای این بیماری ثبت شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه الکل سازی لرستان، افزود: امروز در همه داروخانه های مربوط به بیمارستان ها و داروخانه های دولتی، الکل و ژل های  ضد عفونی وجود دارد و در اختیار مردم قرار می گیرد.

پایان پیام/ 85

نظر شما