شناسهٔ خبر: 38573854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار عبداللهی در نشست خبری عنوان کرد؛

آمادگی بیمارستان‌های سیار سپاه برای ارائه خدمت به مردم/ عملیات رفع آلودگی در قم توسط سامانه‌های جنگ نوین

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا سپاه گفت: بیمارستان‌های سیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان هستند.

صاحب‌خبر -

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسدارانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، با بیان اینکه امروز که بیماری کرونا شیوع یافته است، مجاهدین سلامت ایثارگرانه در حال درمان بیماران هستند، اظهار داشت: امروز به مجاهدین سلامت می‌بالیم که برای نجات شهروندان جان خود را فدا می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از ورود بیماری کرونا به کشور، مجموعه سپاه برای پیشگیری، مقابله و درمان وارد میدان شد و پس از تماس تلفنی فرمانده سپاه با وزارت بهداشت، تمامی امکانات خود را به صحنه آورد.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران افزود: نیازمندی‌ها مشخص شد و قرارگاه مقابله با کرونا از روز گذشته تشکیل شد و از دیروز تا امروز سه جلسه در جهت مشارکت در درمان بیماران کرونا تشکیل شد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در استان‌های قم، گیلان و گلستان و شهرستان کاشان برای مقابله با کرونا ظرفیت‌سازی شده است، گفت: بیمارستان‌های سیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان هستند.

وی ادامه داد: هزار تخت بیمارستانی سیار برای قم، هزار تخت برای رشت و دو هزار تا پنج هزار تخت بیمارستانی برای شرایط مختلف آماده شده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خطر ویروس کرونا آن‌گونه که در رسانه‌ها و فضای مجازی به آن می‌پردازند نیست، تصریح کرد: با یک مشارکت ملی و رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم این ویروس را از بین ببریم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه ظرفیت مراکز درمانی، درمانگاهی و پلی‌کلینیک در اختیار مردم است، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که از چند روز گذشته توسط سپاه در قم شروع شده، رفع آلودگی توسط سامانه‌های جنگ نوین است.

وی خاطرنشان کرد: از چند روز گذشته ضدعفونی کردن معابر، فضای عمومی و اماکنی که ممکن است آلوده باشد، توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است و از روز‌های آینده، عملیات ضد عفونی کردن در تهران و رشت هم شروع خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه عنوان کرد: کلیه تجهیزات و امکانات مجموعه بهداشت و درمان در خدمت مردم و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

تاکنون مورد مثبت کرونا در پادگان‌های سپاه مشاهده نشده است

سردار عبداللهی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر اینکه تاکنون شاهد مورد مثبتی از کرونا در پادگان‌های سپاه بوده‌اید، گفت: تاکنون گزارشی در خصوص مورد مثبت کرونا در بین سربازان نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: ار روزهای اول تمامی سربازان مورد غربالگری قرار گرفتند و افرادی که مشکوک به این بیماری بودند، از دیگران تفکیک شدند.

معاون بهداشت و درمان سپاه تصریح کرد: این اطمینان را به خانواده‌های سربازان می‌دهیم که هیچ‌گونه مورد مثبتی از کرونا در نیرو‌های مسلح نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما