شناسهٔ خبر: 38571479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در پیامی؛

استاندار مازندران درگذشت استاد خوشرو را تسلیت گفت

استاندار مازندران روز یکشنبه با صدور پیامی درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو ، نوازنده و خواننده پیشکسوت موسیقی مازندرانی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری ، احمد حسین زادگان در پیامش نوشت :  درگذشت استاد خوشرو، خنیاگر، نواخوان برجسته و صاحب نام و نوازنده موسیقی مقامی و محلی مازندران موجب تاثر فراوان اینجانب، مردم و هنرمندان مازندران شد.

وی افزود : زنده یاد استاد خوشرو که پس از گذراندن کلاس درس و موسیقی با دانش و آگاهی لازم در این رشته هنری، به شناخت ریشه ها، اشکال، الحان و سبک های مختلف موسیقی بومی و فولکلوریک مازنی همت گماشت، با استعداد و قریحه ذاتی خود و بهره گیری از طرز استادان گذشته و نوآوری و خلاقیت؛ سبک شخصی خویش را تثبیت نمود و با سوت خوانی، امیر خوانی، طالباخوانی، نوروز خوانی، آیینی خوانی و ....؛ نواخوان خوش آواز سرودهای کوهپایه ها و شهرهای مازندرانی شد و اعتبار خود را در این رشته؛ با بردن جوایز مختلف از جشنواره های داخلی و خارجی به رخ کشید و با تشکیل گروه های مختلف به پرورش جوان ها و اشاعه موسیقی مازندرانی همت وافر بخرج داد و آثار ارزشمند و فاخری را در تاریخ هنر مازندران به میراث گذاشت.

حسین زادگان نوشت : لـله وا نواز پرسوز مازندرانی؛ استاد ابوالحسن خوشرو را باید یکی از ستاره های همیشه فروزان آسمان موسیقی مقامی و بومی مازندران به شمار آورد که صدا و نوای او همواره برای ما به یاگار خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : با تالم فراوان، درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو را به مردم هنردوست و هنرپرور مازندران، خانواده سوگوار و محترم آن شادروان و تمامی اصحاب فرهنگ و هنر در جای جای استان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد از درگاه ایزد قادر متعال، رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسالت دارم.

استاد خوشرو شنبه شب پس از تحمل یک دوره ۲ ساله بیماری در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

نظر شما