شناسهٔ خبر: 38570341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم گیلان تنها در موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس گیرند

رشت - ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: مردم در این استان تنها در موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس گیرند.

صاحب‌خبر -

پیمان اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شماره تلفن ۱۱۵ برای دریافت خدمات اورژانس برای بیماران تنفسی، کاهش سطح هوشیاری و سایر بیماران اورژانسی است، مردم برای دریافت سئوالات مربوط به کرونا با شماره ۴۴۰۱ تماس گیرند.

وی با بیان اینکه از اول اسفند تاکنون افزون بر ۳۰ هزار تماس با ۱۱۵ گیلان گرفته شد، اظهار کرد: در این مدت بیش از سه هزار ماموریت نیز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان انجام گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با اشاره به تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به بیماران مشکوک به کرونا خاطر نشان کرد: نحوه خدمات رسانی به بیماران مشکوک به تمامی پرسنل ۱۱۵ این مرکز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه چهار دستگاه آمبولانس ویژه برای خدمات رسانی به بیماران مشکوک به کرونا از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اختصاص داده شده، اضافه کرد: در تمامی شهرستان های استان نیز آمبولانس های اضافی و پشتیبان را اختصاص داده ایم.

۶۲ پایگاه امداد ۱۱۵ استان به تجهیزات خاص و مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد،  به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان توصیه می شود.

نظر شما