شناسهٔ خبر: 38564980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عکس| انتخابات درون حزبی آمریکا؛ «جو بایدن» پیروز انتخابات کارولینای جنوبی شد

خبرگزاری میزان- انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت کارولینای جنوبی شنبه شب برگزار شد که در پی آن جو بایدن بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ شنبه شب، انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت «کارولینای جنوبی برگزار شد.

این انتخابات در آستانه «سه‌ شنبه بزرگ» که در آن انتخابات درون حزبی به طور همزمان در چند ایالت برگزار خواهد شد، انجام پذیرفت.

 

انتخابات درون حزبی آمریکا؛ جو بایدن در کارولینای جنوبی پیروط شد

 

«جو بایدن»، معاون رئیس جهور سابق آمریکا، موفق به کسب بیشترین آرا در این انتخابات شده است.

پیروزی «بایدن» در این انتخابات از آن جهت حائز اهمیت است که در آستانه انتخابات «سه‌ شنبه بزرگ» رقم خورده و امتیازی برای «بایدن» در این انتخابات خواهد بود.

این نخستین پیروزی برای «جو بایدن» در انتخابات درون حزبی دمورات‌ها در آمریکا محسوب می‌شود و «برنی سندرز» با اختلاف زیاد در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

انتخابات درون حزبی آمریکا؛ جو بایدن در کارولینای جنوبی پیروط شد

 

نتایج نهایی نشان می دهد که «جو بایدن» موفق به کسب رای ۳۵ نماینده دموکرات در این ایالت شده است.

«برنی سندرز» با کسب رای ۱۱ نماینده دموکرات در جایگاه دوم قرار گرفته و «تام استیر»، «پیت بوتجیج» و «الیزابت وارن» نیز موفق به کسب رای هیچ یک از نماینده‌ها نشده اند.

«تام استیر» در پی شکست در انتخابات درون حزبی کارولینای جنوبی، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده است.

بر این اساس «جو بایدن» موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا در این ایالت شده و «دونالد ترامپ» نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود با اشاره به این پیروزی گفته که «مایکل بلومبرگ» باید از این انتخابات کناره گیری کند.

 

انتخابات درون حزبی آمریکا؛ جو بایدن در کارولینای جنوبی پیروط شد

 

 

در همین حال گزارش ها حاکی از آن است که «پیت بوتجیج» نیز در حال بررسی این موضوع است که آیا به این رقابت ها ادامه خواهد داد یا خیر.

رقابت‌های درون حزبی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تاکنون در سه ایالت «آیوا»، «نیوهمپشایر» و «نوادا» برگزار شده است.
 
«برنی سندرز»، سناتور «ورمونت» تاکنون در میان دموکرات‌ها پیشتاز است و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوریخواه موفق شده نزدیک به صد درصد آرا را در سه ایالت از آن خود کند.
 
 
 
 
این رقابت‌ها در روز سه شنبه هفته آینده وارد مرحله جدی از رقابت‌های درون حزبی می‌شود. در «سه شنبه بزرگ» چند ایالت آمریکا همزمان شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی خواهند بود. این رقابت‌ها با هدف تعیین نامزد نهایی دو حزب عمده آمریکا برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ۳ نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما