شناسهٔ خبر: 38553384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشف بيش از 16 ميليون عدد تجهيزات بهداشتي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 16 میلیون و 773 هزار و 917 عدد انواع تجهیزات بهداشتی احتکار شده و دستگیری 71 محتکر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف 16 میلیون و 773 هزار و 917 عدد انواع تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده و دستگیری 71 محتکر خبر داد.
سردار "محمدرضا مقیمی" گفت: پلیس امنیت اقتصادی، همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و به دنبال آن "طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی" در کشور اجرا شد.
وی افزود: این طرح از دوم اسفند آغاز شد و کنترل شیوع کرونا ویروس در سراسر کشور ادامه دارد. در بازرسی از انبار‌ها و مراکز توزیع در هفته گذشته، 16 میلیون و 773 هزار و 917 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل 6 میلیون و 709 هزار و 673 عدد انواع ماسک، 9 میلیون و 816 هزار و 400 عدد دستکش‌های بهداشتی (لاتکس) و 247 هزار و 844 بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: ارزش ریالی اقلام کشف شده در دست بررسی است و با دستور قضائی، انبار‌های مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذیربط شد.
سردار مقیمی گفت: در این رابطه 71 نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.
وی از مردم خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و ... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند
 
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان
کشف 815 کیلوگرم تریاک در سراوان
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف 815 کیلوگرم تریاک در مرز‌های حوزه شهرستان سراوان خبر داد.
سردار "محمد ملاشاهی" اظهار داشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان موادمخدر در منطقه مرزی سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، به پوشش منطقه پرداختند.
وی افزود: چند تیم پوششی و عملیاتی پس از شناسایی مسیر‌های تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و در عملیاتی برنامه‌ریزی شده که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین مأموران و قاچاقچیان همراه بود، 815 کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف شد.
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی و آتش پرحجم مرزداران توان مقابله نداشتند با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.
سردار ملاشاهی با اشاره به اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزداران این فرماندهی با همکاری سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و با کمک مرزنشینان غیور مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد می‌کنند.

نظر شما