شناسهٔ خبر: 38552139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارکنان دشتی آموزش پیشگیری از کرونا را فرا گرفتند

بوشهر- ایرنا- کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس با شعار « کرونا را شکست می دهیم » توسط شبکه بهداشت و درمان ویژه کارمندان ادارات این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی روز شنبه دراین کارگاه آموزشی گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا در کشور طرح ضربتی پیشگیری این بیماری و گندزدایی کردن ادارات و نهادهای شهرستان دشتی توسط شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان در دست اجرا است.

منیژه یزدان شناس ادامه داد: بیماری اخیر کرونا در کشور چین بخاطر تغذیه مردم این کشور از خفاش شیوع پیدا کرد و به دلیل رفت و آمد با این کشور در ایران نیز تعدادی به این بیماری مبتلا شدند.

وی افزود: فرق این بیماری با بیماری‌های دیگر در سرعت انتقال بالای آن است و از طریق دست زدن به وسایل آلوده، تماس نزدیک به انسان مبتلا و قطرات تنفسی انتقال می‌یابد.

یزدان شناس اضافه کرد: تب بالاتر از ۳۸ درجه، سرفه، تنگی نفس و عفونت ریه از علائم ابتلا به این ویروس است که در سالمندان، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای، خانم‌های باردار و بیماران پیوندی و بیماران خاص شدیدتر است.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از این بیماری به طور مداوم دست‌های خود را با آب و صابون بشویید و یا آنها را ضدعفونی کنید، از تماس دست با چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید، از دست دادن و روبوسی بجد خودداری کنید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه با دستمال و یا داخل آرنج بپوشانید و فاصله یک متر را از همه بویژه افراد بیمار را رعایت می‌کنیم.

یزدان شناس ادامه داد: همه افراد نیاز ندارند از ماسک استفاده کنند زیرا خود ماسک باعث جمع شدن رطوبت می‌شود و توصیه می‌کنیم زمانی که علایم تنفسی مانند سرفه و عطسه دارید یا از افراد مبتلا به این بیماری مراقبت می‌کنید و یا اینکه مبتلا به این بیماری هستید از ماسک استفاده کنید.

وی با اشاره به ضدعفونی و گند زدایی کردن وسایل گفت: لازم است هر چهار ساعت وسایل محل کار و منزل از جمله میز، کیبورد رایانه، دست گیره در و سایر وسایل ضدعفونی و گندزدایی شود و حداقل ده دقیقه مواد ضدعفونی و گندزدایی روی آنها قرار گیرد.

یزدان شناس افزود: برای ضدعفونی و گندزدایی می توان از الکل ۷۰ درصد استفاده کرد و در صورت نبودن الکل می‌توان با یک لیوان مواد سفید کننده در بازار و ۹ لیوان آب، محلول ضدعفونی کننده را تهیه کرد.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده علایم این بیماری به سرعت به پزشک مراجعه کنید و با توجه به این که آنتی بیوتیک روی کرونا ویروس جدید اثر ندارد باید از خوردن آنتی بیوتیک خودداری کرد.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزارنفرجمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهرواقع است.

نظر شما