شناسهٔ خبر: 38543561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افغانستان| نگرانی «اشرف غنی» از عدم پایان جنگ پس از امضای توافق آمریکا-طالبان

رئیس جمهور افغانستان با ابراز نگرانی از ادامه جنگ پس از امضای توافق آمریکا و طالبان اظهارداشت که این توافق مشروط است و اگر طالبان به آن پایبند نباشد شروط تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در ویدئو کنفرانس به شماری از والی‌های این کشور درباره روند صلح این کشور گفت‌ که موضع دولت در این روند موضع قانون اساسی، نظام جمهوری و حاکمیت ملی است.

وی تصریح کرد: «هرگونه توافق با طالبان مشروط خواهد بود و در هر مرحله این توافقنامه شروطی وجود دارد و اگر طالبان از جنگ دست برندارد این شروط تغییر خواهد کرد».

غنی افزود که در سیاست خارجی افغانستان نه دوست و نه دشمن دائمی وجود دارد بلکه تنها منافع این کشور دائمی است.

در حالی که قرار است امروز توافق آمریکا و طالبان در قطر به امضا برسد رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت که تمام پیمان‌ها و قراردادهای این کشور با جامعه بین‌الملل بویژه با آمریکا و سازمان ناتو پابرجا خواهد بود.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، غنی تاکید کرد که دولت افغانستان با داعش و سایر گروه‌های تروریستی آتش‌بس اعلام نخواهد کرد.

«امرالله صالح» نیز در این نشست درباره هیئت مذاکره کننده با طالبان گفت که اعضای آن متخصص خواهند بود اما تصمیم‌گیری‌ها درباره روند صلح توسط مردم، شورای ملی و لویه‌جرگه اتخاذ خواهد شد.

امروز همزمان با امضای توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل سازمان ناتو نیز در سفر به کابل بیانیه مشترکی را با دولت افغانستان صادر خواهند کرد.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما