شناسهٔ خبر: 38541277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراهی مردم برای مقابله با کرونا ضروری است

اصفهان- ایرنا- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: مردم باید نسبت به ویروس کرونا آگاه باشند و مراقبت‌های دقیق و پیشگیرانه‌ای به عمل آورند چرا که تنها راه مقابله با این ویروس، پیشگیری است

صاحب‌خبر -

مجتبی حاجی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رعایت بهداشت فردی  بهترین راه جلوگیری از شیوع کروناست که مردم باید با حساسیت این موضوع را در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، اظهارداشت: حتی‌الامکان مردم باید از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کرده و در شرایط خاص از وسایل شخصی استفاده کنند.

وی از مردم خواست از دست زدن به چشم، بینی و دهان پرهیز کرده و زمانی که دارای نشانه‌های سرفه و تب هستند از ارتباط با سایر افراد خودداری کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک تصریح کرد: جای هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد و سعی خواهیم کرد با ضد عفونی کردن محیط شهری شرایط زندگی را برای شهروندان عادی سازیم.

حاجی زاده افزود: باید با کمال آرامش دستورالعمل پیشگیری را انجام دهیم که انجام کامل آن از ابتلا به ویروس می‌کاهد.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای مشکلات و علایم تنفسی مانند سرفه و تب و لرز و افراد مسن دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید فوری به مرکزهای درمانی مراجعه کنند و افراد دارای علایم خفیف سرماخوردگی بهتر است در خانه بمانند و استراحت کنند.

وی ادامه داد: رعایت مسائل بهداشتی از جمله شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد، سرفه و عطسه با استفاده از دستمال یک بار مصرف، پرهیز از استفاده وسایل نقلیه عمومی و توجه به علائم بیماری و کنترل تب توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک افزود: تهویه منزل بسیار مهم است باید مطمئن شد که خانه از هوای مطبوع برخوردار است و استفاده از دستگاه های تهویه هوا و باز کردن پنجره ها و ضد عفونی کردن دستگیره درها، سطوح خاص مشترک مانند پیشخوان آشپزخانه، تلفن، وسایل حمام و توالت ضروری است.

این بیماری قابل پیشگیری است و در زمان حاضر با راهکارهای ساده مانند رعایت فاصله منطقی با دیگران، ضدعفونی کردن سطوح، خودداری از ازدحام جمعیت، روبوسی و دست دادن و شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

نوشیدن آب و مایعات، مکمل ها و ویتامین ها، مصرف سوپ و حتی آش های محلی که حاوی حبوبات و پروبیوتیک است علاوه براینکه می تواند مواد سمی را از بدن خارج کند با تقویت سیستم ایمنی بدن، در کاهش ابتلا به بیماری همچون کرونا می تواند موثر واقع شود.

استفاده از موادغذایی مناسب و مغذی از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها موجب ارتقای عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس می‌شود.

راه‌های احتمالی انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده اعلام شده که عموم مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

تا کنون از مورد مشکوک و ابتلا به کرونا">ویروس کرونا در شهرستان خور و بیابانک گزارش نشده است.

نظر شما