شناسهٔ خبر: 38531479 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:

کرونا در ایران؛ میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است

جهانپور گفت: میانگین سنی افراد بستری ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: تاکنون ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا طی روز‌های گذشته بهبود یافته اند. میانگین سنی افراد بستری ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در روزهای آینده

او مطرح کرد: تا امروز پانزده آزمایشگاه مورد تأیید را در سطح کشور داریم و طی روزهای آینده تعداد آزمایشگاه ها به بیست و دو مورد خواهد رسید. 

آمار مبتلایان در روز‌های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت

جهانپور ادامه داد: موضوعی که در مورد آمار روزانه می‌توان گفت این است که آمار کماکان صعودی است و در روز‌های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت. بخشی از افزایش و نمودار رو به رشد به این دلیل است که بیماری در حال شیوع است و ما در وضعیت افزایش مبتلایان هستیم و البته روز‌ها و احتمالا هفته‌هایی ادامه خواهد داشت. قطعا قطع زنجیره انتقال و کند شدن رشد این نمودار و کاهش شیب صعودی این نمودار وابسته است به مشارکت مردمی که در حوزه کاهش سفر‌های بین شهری و رعایت نکات بهداشتی و کاهش تردد و مراودات وجود خواد داشت.

۸۰ تا ۹۰ درصد پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی است

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفتی که ما در مقابله با این بیماری خواهیم داشت قطعا وابسته به خود مراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و البته رعایت توصیه‌های اکیدی است که در خصوص کاهش مراودات و سفر‌های شهری و بین شهری و ترددی که است انجام می‌شود.

او بیان کرد: بنابر گزارش وزیر راه و شهرسازی متاسفانه ورودی برخی استان ها بالاست در استان مازندران طی روزهای گذشته تعداد اتومبیل های ورودی از خروجی بیشتر است و این نشانه افزایش سفرهای تفریحی است. این اتفاق قطعا با توجه به اینکه این بیماری به استان مازندران رسیده است برای حتی افرادی که به عنوان مسافر سفر خواهند کرد و حتی خانواده آن‌ها هم خطرساز است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان طبق روز‌های گذشته تأکید می‌کنیم که هیچ کجا امن‌تر از خانه ها و شهرهایمان برای مقابله با این ویروس نیست به شرطی که در خانه بمانیم و صرفا اگر ترددی داریم تردد ضروری برای تأمین مایحتاج و ضرورت‌های شغلی باشد که ممکن است برخی از اعضای خانواده داشته باشند. 

 جهانپور در پایان افزود: اقدامات حمایتی دولت، نظام سلامت، حمایت مداخله‌ای وزارت بهداشت و درمان ادامه و توسعه پیدا خواهد کرد و امیدواریم طی روز‌های گذشته همه این‌ها با یک هم افزایی ما را به سمت بهترین نقطه و نتایج ببرد.

انتهای پیام/

نظر شما