شناسهٔ خبر: 38527816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک بند برای ایزوله زندانیان همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل زندانهای همدان گفت: در تمامی زندانهای استان یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

پژمان پروین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مددجویان با اسکان در بخش جداگانه ای به نام  "مراقبت و سلامت" به مدت ۲ هفته وضعیت جسمانی زندانیان را مورد معاینه و پایش قرار می دهند.

وی افزود: مددجویان به طور مرتب در طول شبانه روز مورد پایش قرار می گیرند و اقدامات ویژه و گسترده ای در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در زندان های استان انجام شده است.

مدیرکل زندان های همدان اضافه کرد: قبل از اعلام رسمی خبر شیوع ویروس کرونا، این اداره کل اقدامات پیشگیرانه خود را در راستای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان برنامه ریزی ،ساماندهی و اجرا کرده است.

پروین بیان کرد: به منظور صیانت از خانواده های زندانیان، به صورت منظم و طبق برنامه های گذشته اقدام به اعطای ملاقات خانواده ها با زندانیان شده است و ملاقات ها استمرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زندان های همدان هیچ گونه علائمی از وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است اظهار داشت: تمامی زندانیان در مبادی ورودی توسط پزشکان و کادر بهداشتی، درمانی مورد غربالگری و کنترل علائم قرار می گیرند.

مدیرکل زندان های همدان افزود: تیمی اقدام به سرکشی از زندان های تابعه استان اقدام به اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان کرده است.

پروین ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان زندان های تابعه کلاس های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش های پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه شد .

وی ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان های استان را از اقدامات صورت گرفته برشمرد.

مدیرکل زندان های همدان توزیع دستکش یکبار مصرف و ماسک در بین همه مراجعه کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان های تابعه، نصب بیش از ۴۰دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده، تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان را از دیگر اقدامات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در زندان های همدان عنوان کرد.

پروین از اعطای مرخصی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به بیش از یک هزار ۱۰۰ نفر از مددجویان دارای صلاحیت، اخلاق و رفتار مناسب و تامین لازم خبرداد.

نظر شما