شناسهٔ خبر: 38511827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

تایید مرگ سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در لاهیجان

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : تاکنون از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر از آنان تایید شده است.

صاحب‌خبر -
تایید مرگ سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در لاهیجانفرماندار شهرستان لاهیجان گفت : تاکنون از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر از آنان تایید شده است.

به گزارش اعتدال، سیداسماعیل میرغضنفری با اشاره به اینکه از بقیه فوتی ها اطلاع نداریم و اگر به نتیجه رسید ، فوری اطلاع رسانی می شود، افزود : دغدغه و نگرانی از انتشار ویروس کرونا وجود دارد و مردم خواهان دریافت اطلاعات صحیح و کامل از وضعیت و شرایط انتشار و ابتلا و درمان این ویروس هستند و ما موظفیم صادقانه موارد مبتلا و درمان را با مردم در میان بگذاریم.

فرماندار لاهیجان با انتشار فایل صوتی خطاب به مردم هم خواستار همراهی و همکاری آنان در مدیریت و مقابله با کرونا ویروس شد و گفت: اگر تمام امکانات را بکار بگیریم فقط  بخشی از مشکلات را می توانیم مدیریت کنیم و بخش عمده آن به همراهی مردم بر می گردد.

وی  از مردم خواست : در خانه مانده و بیرون نروند ، خانواده و فرزندان خود را مدیریت کنند تا در مکان های شلوغ چون معابر، پارک ها و مکان های مورد تردد عام حضور نیابند.

وی تصریح کرد : مردم مکان زندگی خود را با اسپند و مواد ضدعفونی کننده دود دهند و سعی کنند که فضا را به صورت غیر آلوده نگهداری کنند و در موقع برگشت به داخل منزل خود را در حیاط  خانه استرلیزه نمایند وحتما با استفاده از آب و صابون در ورودی خانه یا حیاط دستان خود را شستشو دهند.

وی اظهارداشت : مردم نگرانی به خود راه ندهند چون این ویروس یک دوره دارد و دوره ها زودگذر خواهد بود و با گرم شدن هوا و مدیریتی که انجام می شود می توانیم بر این ویروس غلبه پیدا کنیم.

وی یادآورشد : استان گیلان آلوده شده است و شهرستان لاهیجان در مسیر تردد قرار دارد و توریست پذیر است احتمال اینکه آلودگی بیشتر از سایر جاها باشد ، وجود دارد و باید رعایت کرد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی توانایی پوشش دادن و درمان بیمارها را دارند ضمن آنکه برای شرایط اضطرار نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

فرماندار لاهیجان گفت : از گروه های مردم نهاد نیز برای توزیع دستکش ، ماسک و دیگر اقدامات کمک گرفته شده و شهرداری نیز از روز گذشته ضد عفونی اماکن عمومی شهر لاهیجان را آغاز نموده است.

وی یادآور شد : با همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی و عمومی می توان از این مسیر به سلامت عبور کرد.

وی در مورد علت فوت پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان نیز گفت: علت فوت او تاکنون مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن و تایید تست وی ، به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان لاهیجان دو بیمارستان دولتی و دو بیمارستان بخش خصوصی دارد که یکی از بیمارستان های قدیمی این شهر برای ایزوله بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

 ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۱۷ نفر در استان گیلان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این بین ۱۲ نفر با دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب بهبودی خود را به‌دست آوردند.

ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران به جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 17 نفر در استان گیلان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این بین 12 نفر با دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب بهبودی خود را به‌دست آوردند و 2 نفر نیز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: از بین مبتلایان به کرونا ویروس در استان گیلان تاکنون 3 نفر جان خود را از دست دادند.

سالاری از تغییر این آمار در روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: از آنجایی که آزمایش تست کرونا در گیلان انجام نمی‌شود و باید نمونه‌ها را به تهران ارسال کنیم و مشخص شدن نتیجه آزمایشات نیز فرآیندی زمان‌بر بوده و تا 72 ساعت به‌طول می‌انجامد لذا احتمال تغییر آمار مذکور در روزهای آتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تأمین وسایل بهداشتی اعم از ماسک و دستکش در گیلان با کمبود روبه‌رو هستیم تصریح کرد: وزارت بهداشت تمهیدات لازم برای جبران کمبودها را اندیشیده و قرار است که از فردا اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تأمین شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

سالاری با تأکید بر اینکه نیازی نیست همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند عنوان کرد: استفاده از ماسک تنها زمانی ضرورت دارد که افراد علائم سرماخوردگی داشته باشد یا در زندگی روزمره خود با افراد دارای علائم مشکوک در ارتباط باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به مسافرت برخی به این استان در شرایط فعلی اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر در شرایط ویژه قرار دارد و از مردم سراسر کشور درخواست می‌کنم که از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند تا از این وضعیت به سلامت عبور کنیم.

نظر شما