شناسهٔ خبر: 38507020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

اختصاص یکی از آزمایشگاه های گلستان برای تشخیص ویروس کرونا/ ۲۶۷ بیمار تنفسی در استان بستری شده اند

عارف نیا از اختصاص یکی از آزمایشگاه های استان گلستان برای تشخیص ویروس کرونا خبر داد و اظهارداشت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی در روزهای گذشته به تهران اعزام و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

«سراج الدین عارف نیا» شامگاه امروز (چهارشنبه 7 اسفند) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون 57 نمونه برای تشخیص ویروس کرونا به تهران ارسال شده است که تاکنون یک مورد کرونا ویروس مثبت بوده است و پاسخ مابقی آزمایش های ارسالی هنوزدریافت نشده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: پیش بینی می شود 20 درصد آزمایش های ارسالی مثبت به کرونا ویروس باشند.

 

وی از اختصاص یکی از آزمایشگاه های استان گلستان (آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده پزشکی) برای تشخیص ویروس کرونا خبر داد و اظهارداشت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی در روزهای گذشته به تهران اعزام و آموزش های لازم را فرا گرفتند و منتظر ورود کیت های آن هستیم و دستگاه های آزمایشگاه نیز آماده است.

 

عارف نیا با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما پر شدن ظرفیت بیمارستان ها است، افزود: همه بخش های بیمارستان صیاد شیرازی گرگان به عنوان بیمارستان ویژه کرونا اختصاص یافته است و سایر بخش های این بیمارستان به بیمارستان های تامین اجتماعی، 5 آذر و ... انتقال داده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی بخش های بیمارستان صیاد شیرازی ضدعفونی شده و آماده پذیرش بیماران است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 60 تا 70 نفر مورد جدید در بیمارستان های استان بستری می شوند، اظهارداشت: از ابتدای هفته تاکنون 267 بیمار تنفسی در بیمارستان ها بستری شده اند.

 

عارف نیا با اشاره به اینکه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای کنترل در حال انجام است و برای ما جواب آزمایش ها مهم نیست، ادامه داد: بیماری کرونا زمانی منفی خواهد بود که به مدت یک ماه جواب آزمایش مثبتی نداشته باشیم.

 

وی بار دیگر به مردم توصیه کرد: مردم به توصیه های بهداشتی توجه کنند و جدی بگیرند، به مسافرت نروند و بی دلیل از منزل بیرون نیایند و مرتب دست هایشان را بشویند و به شایعات توجه نکنند.

 

 

پایان پیام/ 83

نظر شما