شناسهٔ خبر: 38500583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان کوتاه‌ترین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

لندن– ایرنا– پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، دقایقی پیش، کمتر از دو ساعت از آغاز برگزاری آن به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

این نشست حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی در هتل کوبورگ وین تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، اعضای شرکت کننده از دقایقی در حال خروج از این سالن برگزاری نشست هستند. 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: شرکت‌کنندگان در کمیسیون مشترک برجام پایبندی خود را به این توافق به عنوان عنصر مهم معماری عدم اشاعه هسته‌ای مورد تاکید قرار دادند.
«میخائیل اولیانوف» در توئیتی فضای پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام را اداری توصیف کرد و افزود: قرار شد کارشناسان درباره اجرای تعهدات برجام و مسائل اقتصادی رایزنی کنند.   

نشست امروز به ریاست مشترک سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منعقد شد. انتظار می رود عراقچی تا دقایقی دیگر نتیجه نشست امروز را در گفت وگو با خبرنگاران تشریح کند. همچنین اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را در رابطه با جمع‌بندی نشست منتشر خواهد کرد.

خبرنگار وال‌استریت که برای پوشش این نشست در وین به‌سر می‌برد در توئیتی نوشت: شاید این کوتاه‌ترین نشست کمیسیون مشترک برجام باشد. امروز کمی زودتر از همیشه شروع شد و کمی پس از ظهر به پایان رسید. به گفته وی اینک کارشناسان به گفت‌وگوها ادامه خواهند داد.

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی برگزار شد که با توجه به تمایل تروئیکای اروپا (آلمان، انگلیس و فرانسه) برای فعال کردن سازوکار حل اختلاف، انتظار می‌رفت که این مساله در دستور کار نشست قرار گیرد. 

با این حال اتحادیه اروپا در بیانیه برگزاری این نشست اشاره به این موضوع نکرد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم تصریح کرد که این جلسه، «نشست عادی و دوره ای کمیسیون مشترک برجام است که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.» 

وی تأکید کرد که نشست امروز، ارتباطی با ساز وکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یکبار برگزار می شود.

نظر شما