شناسهٔ خبر: 38497075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

کاهش قیمت نفت در پی نگرانی های جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش نسبت به معاملات ابتدای صبح، به ۵۴ دلار و ۶۴ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، ترس از سرایت کرونا در خاورمیانه و اروپا، بازار نفت را با تلاطم نسبی همراه کرد.

بر اساس این گزارش، پس از افت قیمت این کالا در ۳ جلسه معاملاتی گذشته، قیمت نفت در ابتدای معاملات صبحگاهی با افزایش نسبی همراه شد که پس از گذشت دقایقی افتی کمرنگ را تجربه کرد.

کاهش میزان معاملات این کالا توسط دلالان و انبوه سازان در چین با وجود نگرانی از همه گیر شدن این ویروس در جهان، موجب افت قیمت این کالا شد.

به این ترتیب، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش نسبت به معاملات ابتدای صبح، به ۵۴ دلار و ۶۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس نیز با افت ۱۶ سنتی به هر بشکه ۴۹ دلار و ۷۴ سنت داد و ستد شد.

هیدشی ماتسوناگا، تحلیلگر موسسه سانوارد تریدینگ گفت: کاهش تولید نفت لیبی و احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش در رشد نسبی قیمت نفت در ابتدای صبح موثر بوده اند.

به دلیل تعطیلی بنادر و میادین نفتی توسط نیروهای خلیفه حفتر، تولید نفت لیبی از ۱۸ ژانویه به شدت کاهش یافته است. اوپک و متحدانش از جمله روسیه قرار است طی روزهای ۵ و ۶ مارچ در وین با یکدیگر دیدار کنند. وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، اطمینان دارد که اوپک و متحدانش به شکلی مسئولانه به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان خواهند داد.

همزمان فیث بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی گفته، چشم انداز آژانس در مورد رشد تقاضای جهانی نفت به پایین ترین سطح خود در طی یک دهه اخیر رسیده و ممکن است به دلیل شیوع کرونا این چشم انداز باز هم کاهش یابد.

نظر شما