شناسهٔ خبر: 38489662 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزير آموزش و پرورش در واكنش به نگراني والدين نسبت به آموزش دانش آموزان؛

آموزش مهم است اما سلامت‌‌ دانش‌آموزان اولويت دارد

وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: در صورت لزوم و اعلام وزارت بهداشت ممكن است در برخي مناطق تعطيلي مدارس اجرايي شود و در آموزش و پرورش در درجه اول ماموريت داريم كه آگاهي‌هاي لازم را به دانش‌آموزان بدهيم و مدارس را مجهز كنيم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجي ميرزايي در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد با اشاره به تعطيلات مدارس  براي پيشگيري و كنترل ويروس كرونا، اظهاركرد: روش‌هاي آموزش مجازي را طراحي كرده‌ايم و آمادگي خودمان را به سرعت بالا مي‌بريم تا اگر مدارس در برخي مناطق ناگزير شد به دستور وزارت بهداشت تعطيلات طولاني مدت‌تري داشته باشند، دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانند.

 وي افزود: پله به پله همراه با بررسي‌ها و تصميم‌گيري‌هاي وزارت بهداشت پيش مي‌رويم و در هر مرحله تصميم خواهيم گرفت كه مدرسه‌ها در كدام شهرها براي دانش‌آموزان خطري دارند يا ندارند. گزينه تعطيلي بلندمدت به هرحال روي ميز است و در صورت لزوم و اعلام وزارت بهداشت ممكن است در برخي مناطق اجرايي شود.

وزيرآموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال "تصميم شما براي ادامه روند كار مدارس چيست؟" گفت: توصيه من اين است كه اول توجه داشته باشيم با تمام امتيازاتي كه فضاي مجازي دارد، گاهي پديده‌ها را غيرواقعي و نادرست منعكس مي‌كند و موجب نگراني در افراد و خانواده‌ها مي‌شود. ما بالاخره با اين پديده روبه‌رو شده‌ايم كه پديده قابل اعتنايي است و بايد به آن توجه كرد.

وي با بيان اينكه هنوز نمي‌دانيم قلمروي اين پديده كجاست اما نمي‌دانيم چه افرادي و در چه سطحي مبتلا شده‌اند، خاطرنشان كرد:  مجموعه وزارت بهداشت تمام تلاشش را مي‌كند كه كنترل‌هاي لازم را داشته باشد و خدمات لازم را ارايه كند. ما در آموزش و پرورش در درجه اول ماموريت داريم كه آگاهي‌هاي لازم را به دانش‌آموزان بدهيم و موظفيم مدارس را مجهز كنيم.

حاجي ميرزايي با بيان اينكه در هيئت دولت گزارشي دادم و تصويب شد تا اعتباري در اختيار آموزش و پرورش قرار بگيرد، اظهار كرد: براي تجهيز مدارس به امكانات بهداشتي مورد نيازشان از طريق سرانه بهداشتي هر دانش‌آموز تامين مي‌شود و در مورد تعطيلي هم مردم مطمئن باشندكه ما متناسب با سياست‌هايي كه وزارت بهداشت اعلام كند، هر زماني احساس كند جايي براي سلامت افراد خطرناك است، قطعا سلامت بچه‌ها براي ما از هر چيزي مهم‌تر است. آموزش مهم است اما سلامت‌‌شان مهم‌تر است.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه شايد ناگزير باشيم در يك زماني و در يك منطقه‌اي تعطيلات طولاني‌تري داشته باشيم،اظهار كرد: روش‌هاي آموزش مجازي را طراحي كرده‌ايم و آمادگي خودمان را داريم به سرعت بالا مي‌بريم تا اگر مدارس در برخي مناطق ناگزير شد به دستور وزارت بهداشت تعطيلات طولاني مدت‌تري داشته باشند، دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانند و سرويس‌هاي لازم آموزشي به آنها داده شود.

وي تاكيد كرد: مردم مطمئن باشند تشخيص اينكه كجا لازم است مدرسه تعطيل شود بر اساس تصميم دولت بر عهده وزارت بهداشت است تا هرجايي كه احساس خطر كرد وارد عمل شود. به محض اينكه اعلام شود ما هم اعلام خواهيم كرد و مدارس را تعطيل مي‌كنيم. اگر هم حس شد خطري بچه‌ها را تهديد نمي‌كند ما تلاش‌مان اين است كه محيط مناسب‌تري را در خود مدرسه براي بچه فراهم كنيم.

وزيرآموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال كه"در تهران و شهرهاي بزرگ شايد والدين از پس تامين امكانات اوليه مراقبتي و بهداشتي راحت‌تر برآيند تا مناطق كمتر برخوردار، به صورت خاص براي آن مناطق هم فكري كرده‌ايد؟" تصريح كرد: قطعا اولويت به سمت مناطق كمتربرخوردار مي‌رود اما تجهيز مدارس به وسايل ضدعفوني و شست‌شوي دست‌ها در دستور كا‌رما هست و هر جايي كه لازم باشد آن را تامين مي‌كنيم.

حاجي ميرزايي در پايان گفت: همه اين موارد سه روز پيش به مدارس ابلاغ شده و مديران را موظف كرده‌ايم در اين جهت كار كنند و خودمان هم به صورت تصادفي افرادي را براي بازرسي و نظارت مي‌فرستيم .مردم بدانند كه سلامت فرزندان آنها مثل سلامت فرزندان خود ما است و هر زماني كه لازم باشد تعطيلي را هم انجام خواهيم داد.

نظر شما