شناسهٔ خبر: 38486652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به بهانه شیوع کرونا در ایران؛

نگرانی از شیوع کرونا در میان دامداران روستاهای دور افتاده / روستاهای دورافتاده امکانات بهداشتی کافی را ندارند

مسئول گروه جهادی_دامپزشکی دانشگاه شهید چمران گفت: بیشترین نگرانی دامپزشکان برای دامدارانی است که در روستا‌های دورافتاده ساکن هستند چراکه اگر این ویروس در این دست از روستا‌ها برسد، قطعا شیوع آن به مراتب بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -
نگرانی دامپزشکان از شیوع کرونا میان دام روستاییان / آنتی بیوتیک حیوانات خانگی را فراموش نکنیدمحمد جواد چراغی‌پور مسئول گروه جهادی_دامپزشکی دانشگاه شهید چمران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص شیوع ویروس کرونا در میان حیوانات، ویژه حیوانات خانگی گفت: هنوز نمونه‌ای از ابتلای حیوانات به ویروس کرونا، نه در چین، نه در ایران و نه دیگر نقاط جهان مشاهده نشده است.

وی افزود: اکثر دامپزشکان معتقدند که بهتر است در این شرایط افرادی که حیوان خانگی دارند، نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ البته این نکات بهداشتی با توجه به هر حیوان متفاوت است.

چراغی‌پور ادامه داد: از آنجا که بعضا افراد از سگ و گربه نگه‌داری می‌کنند، بهتر است که مداوم و بیشتر از گذشته، محل نگه‌داری این حیوانات را تمیز و ضد عفونی کنند و به نکات ضد انگل، آنتی‌بیوتیک‌های لازم و واکسن‌ها جدی و مرتب توجه کنند.

وی تصریح کرد: توصیه همه دامپزشکان و پزشکان نیز همین است که افراد نکات بهداشتی در مواجه با حیوانات چه حیوانات خانگی ضدعفونی شده و چه دیگر حیوانات را رعایت کنند.

مسئول گروه جهادی_دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اظهار داشت: بیشترین نگرانی دامپزشکان برای دامداران است که در روستا‌های دورافتاده ساکن هستند چراکه این افراد از موارد بهداشتی ضعیفی برخوردار هستند و اگر این ویروس به این دست از روستا‌ها برسد، قطعا شیوع آن به مراتب بیشتر می‌شود.

وی در خصوص میزان احتمال شیوع این ویروس از طریق حیوانات گفت: خانواده کرونا ویروس در حیوانات نیز بیماری ایجاد می‌کنند برای مثال این ویروس در طیور عامل برونشیت می‌شود، اما از حیوان به انسان سرایت نمی‌کند و تا کنون نیز موردی یافت نشده است.

نظر شما