شناسهٔ خبر: 38474075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهرداری تهران ملزم به اقدام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد/ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص برنامه های پیشگیرانه

اعضای شورای شهر تهران با تصویب طرحی شهرداری تهران را ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کردند و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به این موضوع اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستا ن، دوفوریت طرح الزام شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد.

 

حجت نظری در موافقت با پیشنهاد شهرداری تهران به انجام اقدامات لازم و فوری برای افزایش تاب آوری تهران گفت: نباید به جامعه پیام ناامیدی القا کنیم بلکه باید پیام امیدواری به جامعه داده شود و به مردم بگوییم به عنوان نمایندگان شان در شورا نسبت به سلامتی آنها حساس هستیم و همیشه در کنارشان می مانیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهروندان در طول روز در اماکنی حضور پیدا می کنند که با شهرداری تهران ارتباط مستقیم دارد. حضور در میادین میوه و تره بار، مترو، اتوبوس و سایر اماکن تفریحی و ورزشی زیرمجموعه شهرداری تهران است؛ بنابراین شهرداری مکلف است تا این اطمینان را به مردم بدهد که برای حضورشان در این اماکن مشکلی ایجاد نمی شود و مردم با اطمینان در این اماکن حضور یابند.

 

ناهید خداکرمی نیز در حمایت از دوفوریت این طرح گفت: در حال حاضر در تهران شرایط ویژه ای وجود دارد و شهرداری تهران خارج از ماموریت خود در حال کمک رسانی در کنار سایر نهادها می باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای کمک رسانی هدفمند و طبق تاکید بند 19 ماده 55 قانون شهرداری ها شهرداری مکلف است زمانی که امراض مسری در شهر شیوع پیدا می کند، وارد عمل شود و طرح الزام شهرداری تهران برای اقدامات لازم برای تاب آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از ویروس کرونا تقدیم هیئت رییسه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت افزایش ایمنی و امنیت شهروندان در مواجهه با بیماری ویروسی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، نقش آفرینی مدیریت شهری برای ارتقای تاب آوری شهروندان در پیشگیری شیوع بیماری و ایفای نقش اجتماعی شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات حداکثری مدیریت شهری برای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا از دلایل ارایه طرح مذکور است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران طبق قانون شهرداری ها مبنی بر جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی مکلف است در کنار سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیر عامل و سایر نهادها در ارایه خدمات و اقدامات فوری برای کنترل ویروس کرونا همکاری کند.

 

خداکرمی تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری تهران مکلف است البسه و تجهیزات لازم برای پرسنل خود تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به شهرداری تهران اجازه داده می شود از محل اعتبارات موارد پیش بینی نشده تا سقف 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح الزام شهرداری برای اقدامات لازم جهت تاب آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از ویروس کرونا هزینه کند.

 

در ادامه، دوفوریت طرح الزام شهرداری تهران برای اقدامات لازم جهت تاب آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از ویروس کرونا با اکثریت آرا تصویب شد.

پایان پیام/ 47

نظر شما