شناسهٔ خبر: 38468199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مالیات 40 درصدی بر معاملات خودرو التهاب بازار را می کاهد

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مافیا و حجم زیاد نقدینگی دلیل اصلی التهاب بازار خودرو است گفت: باید مجلس و دولت سریع تر مالیات 40 درصدی بر معاملات خودرو را اجرایی کنند تا التهاب کاهش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،درباره التهاب بازار خودرو گفت: اصلی‌ترین مشکل کشور نقدینگی 2200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که منجر به عدم تولید و اشتغال مفید در کشور خواهد شد و این موضوع شاه بیت گرانی‌ها و التهابات مختلف در کشور بوده و عملا برخی بازارهای ما را ویران کرده است. 

وی افزود: وقتی مردم می‌بینند سرمایه‌گذاری در برخی بازارها صورت نمی‌گیرد به سمت سرمایه‌گذاری در بازار خودرو،‌بازار ارز، بازار مسکن رفته‌اند.

**مجلس در قبال خودروسازان و وزارت صمت کوتاهی کرده

عضو کمیسیون صنایع مجلس  گفت: متاسفانه خودروسازان و وزارت صمت تلاش نکردند تا شیف سوم خودروسازی‌ها را فعال کنند تا عملا میزان تولید و تیراژ خودروها افزایش پیدا کند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه متاسفانه مجلس در قبال خودروسازان و وزارت صمت کوتاهی کرده است، گفت:‌ مجلس باید تلاش کند مالیات بر معاملات خودرو را هر چه سریع‌تر اجرایی کند و کسی که خودرویی را می‌فروشد باید سریع مالیات آن را بپردازند تا عملا دست دلالان قطع شود؛ موضوع مالیات بر معاملات خودرو ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان تا 40 درصد از فروش خودرو را مالیات گرفت.

** انباشت حجم زیادی خودرو از سوی دلالان برای شب عید

وی تصریح کرد: عمده گرانی‌های خودرو خارج از خودروسازان است و عملا همین موضوع باعث التهاب در بازار شده است؛ مافیای شکل گرفته خارج از خودروسازان توانسته التهاب را ایجاد کند به طوری که تقاضای فراوانی در بازار خودرو ایجاد شده و مافیا حجم زیادی از خودرو را خریداری کرده تا بتواند شب عید عرضه کند و به دنبال آن هستند تا اشتهای کاذب ایجاد کنند و ما شاهد پراید 70 میلیونی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان سریعا ورود کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در بازار شود. 

انتهای پیام/

نظر شما