شناسهٔ خبر: 38465719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هاشمی مطرح کرد:

آسیب مجدد به اعتماد اجتماعی با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام در زمینه کرونا

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره شیوع ویروس کرونا گفت: با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام به افکارعمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهر تهران گفت: شاهد ورود اپیدمی کرونا به کشور هستیم که به تهدیدی علیه سلامتی عمومی تبدیل شده است. البته ابعاد روحی و روانی و استرس شهروندان از این بیماری نیز کمتر از خطر خود بیماری نیست و متاسفانه با اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام به افکارعمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف گردید.

او با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری پس از شیوع ویروس کرونا در تهران گفت: مدیریت شهری همه توان وامکانات خود را برای تامین وتضمین سلامت شهروندان بسیج کرده است و انتظار ما از وزارت بهداشت بعنوان متولی موضوع این است که صداقت و سرعت و دقت در اطلاع رسانی را بر هر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی را که مصلحت عمومی ایجاد می کند، بعمل آورد و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور گردد. همکارانم در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی بموقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شده اند و امیدواریم سایر دستگاهها نیز بدون مصلحت سنجی نگرانی مردم را مرتفع کنند.

او همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: مطابق با آمارهای اعلام شده، مشارکت شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات، 25 درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس می باشد. طبیعتا حضور بالاتر شهروندان در انتخابات، متضمن تشکیل مجلسی قویتر و با ارتباط موثرتر است که بدلایل مختلف متاسفانه شاهد کاهش معنادار مشارکت مردم در کشور و بویژه در تهران بودیم.

هاشمی همچنین به دلایل کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت که کاهش مشارکت شهروندان دلایل مختلفی دارد و باید برای بررسی و جبران این معضل همه عوامل را در نظر گرفت، عملکرد قوای سه گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث آبان‌ماه و دی‌ماه، فرایند تایید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی در این کاهش موثر بوده‌اند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: امروز کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی وبین المللی قرار گرفته است و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کنیم.

نظر شما