شناسهٔ خبر: 38457015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

خدمات درمانی برای بیماران حاد تنفسی رایگان است

ورناصری با بیان اینکه همه مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به بیماران حاد تنفسی هستند گفت: خدمات رسانی به این بیماران در همه مراکز به صورت رایگان انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهران ورناصری» امروز (دوشنبه 5 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون موضوع کرونا ویروس اظهار کرد: با آغاز شیوع ویروس کرونا در چین، اقدامات لازم پیگیری ها برای پیشگیری از این ویروس انجام شد و در حال حاضر در آمادگی مناسب به سر می بریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده و آمادگی صددرصد برای پذیرش بیماران را داریم و تقریبا 150 تخت آماده برای بیماران با شرایط خطرناک فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه که این بیمارستان در قرنطینه نیست و تعداد بیماران بستری در آن نیز زیاد نیستند اضافه کرد: به همه بیمارستان های استان اعم از مسجدسلیمان، ایذه، اندیمشک، ماهشهر و ... دستور داده شده که یک بخش از بیمارستان را برای این منظور اختصاص دهند تا بیماران با فرایندی تعریف شده از سایر بیماران قرار بگیرند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود.

 

ورناصری با اشاره به اینکه علاوه بر آن در همه اورژانس های بیمارستان های استان چه دولتی و چه خصوصی باید سیستم ویزیت بیماران تعریف شده باشد تصریح کرد: بیماران باید در همه مراکز درمانی ویزیت شوند و بر اساس شرایط دستورالعمل های لازم ارائه شود و خدمات درمانی نیز رایگان است.

 

وی با بیان اینکه آموزش های لازم به پرسنل درمانی داده شده و به صورت مرتب از مراکز درمانی بازدیدهایی صورت می گیرد عنوان کرد: ادعا نمی کنیم که در همه جا امکانات صددرصد وجود دارد اما کادر درمانی در آمادگی کامل قرار دارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: داروی خاص و ویژه ‌ای برای بیماری حاد تنفسی ناشی از کروناویروس در نظر گرفته نشده است و تنها یک سری اقدامات درمانی برای این بیماران مطرح شده که آمادگی برای ارائه این اقدامات در بیمارستان‌های خوزستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های سراسر خوزستان از جمله بیمارستان ‌های سپاه، شرکت نفت، تامین اجتماعی و ارتش اعلام آمادگی کردند و سیستم درمانی به صورت یکپارچه آماده همکاری جهت مقابله با این ویروس است ابراز کرد: کادر پرستاری و پزشکی نیز با وجود اینکه در معرض خطر هستند اما بدون غیبت یا مرخصی پای کار هستند.

 

پایان پیام/ 72

نظر شما