شناسهٔ خبر: 384454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مادر شهداي دوقلوي فلسطيني بر مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تأکيد کرد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/17
00:03:13.21
ساکنان نوار غزه دیروز شماری از شهدا را که در حملات مداوم اسرائیل به شهادت رسیدند تشییع کردند و مادر شهدای دوقلو، بر مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ،ناصر ابو عون خبرنگار شبکه المنار در غزه در گزارشی با اشاره به برادران دو قلویی که شهید شدند گفت: آنها با هم متولد و با هم شهید شدند. مصطفی و خالد ابو المر از اعضای گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بودند.
آنها جز شش فلسطینی بودند که بر اثر اصابت موشکهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.
مادر این دو قلوها با وجود فاجعه، صابر و بردبار به نظر می رسد. او گمان می کرد یکی از پسران دوقلوی اش شهید شدند اما از شنیدن خبر شهادت هر دو شوکه شده است.
مادر این شهیدان گفت:« هر قدر که از ما بکشند و بازداشت کنند ما ایستاده ایم و پایداری می کنیم اگرچه ابو علی و ابو عبد و جوانان دیگر امروز شهید شدند اما هزاران نفر دیگر راه آنان را ادامه خواهند داد.»
ابو عون گفت: تنش آفرینی که به شهادت نه فلسطینی و زخمی شدن 15 نفر دیگر منجر شد در حالی صورت می گیرد که نوار غزه از نظر بهداشتی به علت محاصره توسط اسرائیل و اختلافات بین حماس و فتح در وضع بحرانی شدیدی به سر می برد.
عبد الله شحاده مدیر بیمارستان رفح گفت:« بیمارستانها به علت نبود تجهیزات و امکانات پزشکی متلاشی و عملیات جراحی متوقف شده است و فقط به موارد اضطراری رسیدگی می شود.»
ابو عون گفت با توجه به تهدیدات اسرائیل برای گسترش حمله و توسعه حملاتش در نوار غزه ، گروههای فلسطینی نیز بر آمادگی خود برای پاسخ به هرگونه سناریوهای احتمالی تأکیدمی کنند.
داود شهاب از جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت:« اسرائیل باید منتظر نتایج اقداماتش باشد باید منتظر تبعات این حمله باشد به همین سبب گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی آماده باش اعلام کرده است تا برای مقابله با حمله آماده باشد.»
ابو عون گفت شهادت نه فلسطینی در یک روز از هنگام پایان عملیات اسرائیل به نوار غزه در سال 2012میلادی بی سابقه بوده است و نشانگر تشدید حملات است و مقاومت نیز تأکید می کند قادر است به تشدید حملات پاسخ دهد.
00:05:26.17

نظر شما