شناسهٔ خبر: 38433958 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

واکنش‌ها به بدون تماشاگر برگزار شدن لیگ برتر به خاطر کرونا

سپاهان نیامد؛ بازی لغو شد

صاحب‌خبر -
طبق اعلام سازمان لیگ قرار بود دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس از هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاچی در ساعت ۱۶:۱۵ یکشنبه ۴ اسفند برگزار شود که به دلیل تأخیر تیم سپاهان در رسیدن به استادیوم این دیدار لغو شد. دلیل تأخیر سپاهانی در زمین، پنچر شدن اتوبوس این تیم توسط هوادارانشان بود تا به دلیل بدون تماشاگر شدن این بازی، طلایی پوشان در زمین حاضر نشوند.
ماجرای بدون تماشاگر برگزار شدن بازی سپاهان و پرسپولیس به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با حاشیه‌های زیادی همراه شده است. پس از اینکه حمیدرضا دادخواه، دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان اعلام کرد شورای تأمین اصفهان تصمیم بر برگزاری این بازی ‌بدون حضور تماشاگران گرفته است، باشگاه سپاهان در پیامی که در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: «ویروس کرونا به هیچ کسی اعلام نکرده که از دوشنبه (امروز) در مکان‌های ورزشی سرایت خواهد کرد. امروز با روزهای بعد از آن فرقی ندارد. اگر مسأله سلامتی مردم است، باید بازی لغو شود و اگرنه انجام آن بدون هوادار، مثل تعویق ابتدای لیگ به بهانه تجهیز استادیوم تنها در راستای منافع یک تیم خاص خواهد بود.» سپاهان در شرایطی این شرایط را به سود پرسپولیس می‌داند که نشست هماهنگی پیش از بازی سپاهان و پرسپولیس برگزار و طی آن اعلام شد با توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، بازی باید مثل سایر دیدارهای هفته بیستم بدون تماشاگر برگزار شود. در اواسط این نشست، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با سرهنگ نصیری مسئول یگان ویژه تماس گرفت و اعلام کرد طبق توافق وزارت بهداشت و وزارت ورزش، تمام بازی‌های هفته بیستم لیگ برتر باید بدون تماشاگر برگزار شود. با این وجود باشگاه سپاهان نسبت به این تصمیم کلی، اعتراض داشت و خواهان برگزاری بازی با حضور تماشاگران بود.  با این حال، مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با برنامه «ورزشگاه» گفت: «به هیچ وجه خواهان به خطر افتادن سلامتی مردم عزیز نیستیم و حاضریم در شرایط سخت‌تر بازی کنیم. ما حاضریم هر ۴ روز یک‌ بار بازی کنیم اما مسابقه با پرسپولیس لغو شود.» البته در این میان کامران منزوی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال هم به شبکه خبر گفت: «نظر شورای تأمین صد درصد درست است و بازی باید بدون تماشاگر شود. اگر جان بازیکنان هم مثل تماشاگران برای مسئولان مهم است، دیدار استقلال و ذوب آهن را لغو کنند. ما از کجا می‌دانیم از 25 بازیکن دو تیم کسی به ویروس کرونا مبتلا نیست؟ آیا تست پزشکی از آنها گرفته شده است؟» در این شرایط اطلاعیه شماره ۳ ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس در ورزش منتشر شد که در آن آمده: «با توجه به شرایط جدید بهداشتی و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شوند و بدیهی است با در نظر گرفتن تمامی شرایط تمهیدات بعدی بنابر ضرورت کشور و با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام خواهد شد.» باشگاه پرسپولیس هم با صدور اطلاعیه‌ای، خواستار برخورد قاطع با اتهام‌زنی‌ها به این باشگاه شد و اعلام کرد: «طبق اطلاعیه رسمی سازمان لیگ، برگزاری بازی بدون تماشاگر ربطی به یکشنبه و‌ دوشنبه ندارد و تا اطلاع ثانوی بازی‌ها  بدون تماشاگر برگزار و دلیل تعویق لیگ نوزدهم لزوم نصب گیت در استادیوم‌ها و فروش بلیت الکترونیکی بازی‌ها بر اساس تصمیم مسئولان در همه استادیوم‌ها بوده و صفر درصد ربطی به پرسپولیس نداشته است. پس از اتهام‌زنی بیهوده دست بردارید.»

ملایی بازهم باخت
سعید ملایی جودوکار پناهنده ایران در سومین تورنمنت متوالی بدون دستیابی به مدال از دور مسابقات خارج شد. ملی پوش سابق ایران که با مهاجرت از کشورمان باعث تعلیق جودو شده بود باز هم در رقابت گرنداسلم بازنده شد. وی که در رقابت‌های گرنداسلم اوزاکا با پرچم فدراسیون جهانی و گرندپری «کینگ دائو» با پرچم مغولستان شرکت کرده و تاتامی مبارزه را دست خالی ترک کرده بود، این بار هم توفیقی نداشت و بدون مدال به کار خود پایان داد.

استوکس  نیامدنی شد!
آنتونی استوکس بازیکن ایرلندی پرسپولیس امروز هم از امارات به ایران بازنگشت. این بازیکن که بعد از بازی با شارجه به بهانه دیدار با فرزندش از یحیی گل محمدی مرخصی گرفته بود تا بیشتر در دوبی بماند، سر موعد به تهران بازنگشت تا سرمربی سرخپوشان هم از دست او عصبانی شود و وی را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار دهد. این بازیکن به برخی از همبازیان خود و مدیربرنامه هایش اعلام کرده بود به خاطر شیوع بیماری کرونا برنمی گردد.

پایان کار اسکوچیچ در بلژیک
دراگان اسکوچیچ که طی روزهای اخیر با سفر به بلژیک و حضور در تمرینات لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا، شرایط فنی و جسمانی آنها را مورد ارزیابی قرار داده است، پس از دیدار با امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و یونس دلفی، شنبه شب با میلاد محمدی مدافع خنت هم دیدار کرد. سرمربی کروات تیم ملی امروز نیز به تماشای دیدار تیم‌های شارلروا – کلوپ بروژ و همچنین اندرلخت و یوپن، پرداخت تا به کار خود در بلژیک پایان دهد. 

نظر شما