شناسهٔ خبر: 38429353 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا در آمریکای لاتین؛ توصیه‌های پیشگیرانه شیلی به مردم

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت شیلی در پی شیوع ویروس کرونا به ارائه راهکارها و تمهیداتی برای مقابله با این ویروس پرداخت.

صاحب‌خبر -

وزارت بهداشت شیلی در تارنمای رسمی خود به معرفی کروناویروس پرداخته و اطلاعات کاملی در معرفی، شیوه سرایت، علائم، پیشگیری و راهکارهایی برای مقابله با این ویروس را در اختیار مردم قرار داده است.
طبق اطلاعات مندرج در تارنمای این وزارتخانه، این ویروس پیش از این در انسان‌ها تشخیص داده نشده بود و طیفی از بیماری‌ها، از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های وخیم‌تر تنفسی را شامل می‌شود.

این وزارتخانه به شهروندان خود توصیه کرده که در زمان سرفه یا عطسه از ماسک‌های بهداشتی استفاده کرده و دست‌های خود را مدام بشویند. همچنین شماره تماس و آدرس سایتی را به مردم معرفی کرده تا به محض دیدن علائم و یا مشکوک بودن به بیماری کرونا، از آن طریق اعلام کرده و درخواست بررسی کنند.

وزارت بهداشت شیلی در ادامه به تفصیل راهکارهایی برای مقابله با این ویروس پرداخته و نوشته است: تقویت شبکه نظارت برای شناسایی همه موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی از بیماری‌های آنفولانزا تا بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی، بررسی اپیدمیولوژیک (انتشار و علل بیماری‌ها) و مدیریت روابط بیماران، سازمان بهداشت محلی مسئولیت بررسی بیماری این افراد را با هدف شناسایی ارتباطات برعهده دارد. ارتباطات فرد بیمار یا مشکوک به ابتلا با همه اطرافیان او در خانه، سفر، محل کار و ... به مدت ۱۴ روز مورد نظارت دقیق قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت همچنین «آزمایشگاه ملی مرجع ویروس‌های تنفسی و ژنتیک مولکولی سازمان بهداشت عمومی» را به طور مستقیم مسئول تشخیص موارد مشکوک اعلام کرد.
این وزارتخانه همچنین به بیان اقدامات احتیاطی استاندارد برای همه شاغلان در نظام پزشکی کشور در مواجهه با مبتلایان به ویروس کرونا یا موارد مشکوک پرداخت و به بهداشت دست‌ها، تجهیزات مراقبت شخصی (دستکش، ماسک‌های بهداشتی، پیشبند)، استفاده از دستگاه‌های استریل و ضدعفونی شده، اشاره کرد.

چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) پس از مراجعه بیماری با علائم مشابه ویروس کرونا به بخش اورژانس بیمارستان نیروی هوایی، پروتکل‌های وزارت بهداشت در این مرکز فعال شد. آزمایش‌های ویروسی به سرعت انجام و به مرکز بهداشت عمومی ارسال شد.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیرمجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.
کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر(آذر-دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.
۲۰۲۳

برچسب‌ها:

نظر شما