شناسهٔ خبر: 38428611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۹۸ درصد مبتلایان به کرونا درمان می‌شوند/ حذف ثبت اثر انگشت در تردد کارمندان

عضو کمیته علمی کرونا ویروس گفت: از فرمانداری و نیروی انتظامی خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی سرو قلیان در سفره خانه‌های سنتی ممنوع شود، همچنین توصیه می‌کنیم اغلب تجمعات شامل کنسرت‌‌ها، همایش‌ها، جشن‌ها، مراسم‌های مذهبی و غیره لغو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مصطفی جوانیان عضو کمیته علمی کروناویروس وزارت بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل‌، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوه ثبت اثر انگشت در تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، حذف و روش‌های کارتی، چشمی و سنتی باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.

وی خطاب به مسؤولان همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان مازندران، گفت: مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند، رؤسای بانک‌ها ترتیبی اتخاذ کنند تا بر روی پیشخوان‌های ارائه خدمات، موادضدعفونی‌کننده دست قرار بگیرد.

جوانیان تصریح کرد: از فرمانداری و نیروی انتظامی خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی سرو قلیان در سفره خانه‌های سنتی ممنوع شود، همچنین توصیه می‌کنیم اغلب تجمعات شامل کنسرت‌‌ها، همایش‌ها، جشن‌ها، مراسمات مذهبی و غیره لغو شود.

این مسؤول تأکید کرد: مردم باید نکات بهداشتی لازم چون شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، دست ندادن و روبوسی نکردن با یکدیگر، پرهیز از قرار گرفتن در مجامع پرازدحام و استفاده از دستمال یک‌بار مصرف هنگام سرفه و عطسه کردن را جدی بگیرند.

وی اعلام کرد: بیش از ۹۸ درصد مبتلایان به کرونا ویروس به‌راحتی بهبود پیدا می‌کنند، با انجام تمامی این اقدامات و رعایت اصول بهداشتی تا حد زیادی می‌توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

نظر شما