شناسهٔ خبر: 38427483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آزمایش ۱۹ مورد مشکوک به کرونا در استان مرکزی منفی اعلام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز گذشته ۱۹ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد که آزمایش آن‌ها منفی اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمد جمالیان یکشنبه چهارم اسفندماه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: روز گذشته ۱۹ مورد مشکوک شناسایی شد که آزمایش آن‌ها منفی اعلام شد. آمار‌ها نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و خوشبختانه پدافند زیستی در این راستا تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مدارس که صرفا به دلیل کنترل انتشار ویروس انجام می‌شود، از مردم درخواست می‌شود، از حضور در خیابان و بازار خودداری کنند. ازدحام همچنان در خیابان‌ها بالاست در حالی که باید فقط در موارد ضروری از منزل خارج شد و در غیر این صورت مردم حتما در منزل بمانند.

جمالیان با اشاره به مصرف قلیان و اعلام اخطار جدی به همه سفره خانه‌ها، افزود: قلیان یکی از عوامل موثر در انتشار ویروس است و اگر بعد از این تذکر، عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها ادامه یابد، علاوه بر جمع‌آوری، برخورد قضایی و معرفی به دادگاه انجام می‌شود و مردم نیز باید حتما این موارد را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: درخصوص افراد پرخطر مثل مادران باردار و بیماران مزمن کارمند، پس از تایید پزشک معتمد اداره و وجود امکان دورکاری، می‌توان با تشخیص اداره و مدیرکل، امکان دورکاری را برای آن‌ها فراهم کرد تا در منزل بمانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تمامی ادارات مکلف شدند در امر آموزش و نصب بنر‌های آموزشی در شهر مشارکت کنند تا آگاهی بیشتری صورت گیرد، گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بیمارستان معین کروناست و بخش مربوط به این مهم در این بیمارستان امروز راه‌اندازی می‌شود. مردم علاوه بر مراجعه به کلینیک‌های خصوصی و دولتی در صورت ابتلا به بیماری تنفسی می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند که طبق استاندارد‌های لازم از فردا به این افراد ارائه خدمات می‌کند.

جمالیان در خصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده، بیان کرد: از راه‌های گوناگون پیگیر این مهم هستیم. خوشبختانه یکی از داروخانه‌های خصوصی در اقدامی ماسک رایگان به مردم تحویل می‌دهد. برنامه توزیع مناسب نیز تدوین خواهد شد و برای ادارات که نگران موارد ضدعفونی هستند مصوب شد به معاونت غذا و دارو مراجعه و با اخذ حواله مواد ضدعفونی کننده را دریافت کنند.

نظر شما