شناسهٔ خبر: 38425042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز صورت گرفت؛

رکوردشکنی بورس/شاخص کل بورس به ۴۹۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در دومین روز کاری خود در هفته جاری رکوردی تاریخی زد و با رشد ۱۷۱۰۶ واحد به ارتفاع ۴۹۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه چهارم اسفند) با رشد 12361 واحدی در ابتدای معاملات در ارتفاع 494 هزار و 158 واحد قرارگرفت و در ادامه روز شاخص کل با ۱۷۱۰۶ واحد رشد معادل ۳.۵۵ درصد به ۴۹۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۵۶۳ واحد افزایش معادل ۳.۵۵ درصد به ۱۳۳ هزار و ۸۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۱۰۲ واحد رشد معادل ۳.۸۸ درصد به ۱۶۳ هزار و ۳۲۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۰۶۵ واحد افزایش، معادل ۳.۸۸ درصد به ۱۰۸ هزار و ۷۹۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۵۷۷ واحد کاهش، معادل ۳.۸۰ درصد به ۶۱۷ هزار و ۵۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۷۱۹ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به ۳۵۲ هزار ۶۲۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳۵۱۲ واحد رشد معادل ۳.۲۷ درصد، به یک هزار و ۵۹ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، پارس، تاپیکو، اخابر، وغدیر و رمپنا به ترتیب با 773، 683، 639، 474، 450، 449 و 390 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی آنها روند صعودی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت – بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – ماشین سازی اراک، خساپا- سایپا، ونوین – بانک اقتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شپنا – پالایش نفت اصفهان در صدر جدول نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز ۷ نماد  فولاد با ۹۰۶ واحد، پارس با ۶۲۴ واحد، فملی با ۵۸۹ واحد، تاپیکو با ۵۰۶ واحد، اخابر با ۴۷۹ واحد، وغدیر با ۴۶۶ واحد و رمپنا با ۴۶۱ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۶۲۵ میلیون و ۹۱۱ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

http://media.ibena.ir/d/2020/02/23/0/68452.jpg

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه سوم اسفند) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد با ۳۱۱۱ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحدی به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد به ۱۲۸ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۵۶۶ واحد رشد معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۵۷ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۰۴۳ واحد افزایش، معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۰۴ هزار و ۷۵۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۳۰۸ واحد کاهش، معادل ۰.۵۶ درصد به ۵۹۴ هزار و ۹۴۰ واحد، شاخص بازار اول با ۷۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۳۳۹ هزار ۹۰۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۱۲۷ واحد رشد معادل ۱.۳۰ درصد، به یک هزار و ۲۶ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوي، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها 2 نماد فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ بر نماگر بورس به نمایش درآمدند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۶ نماد پارس با ۵۶۸ واحد، پاکشو با ۳۵۰ واحد، حکشتی با ۳۴۶ واحد، فخاس با ۳۰۹ واحد، شتران با ۳۰۷ واحد و دالبر با ۲۰۶ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۷۴۵ هزار و ۳۲۰ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/ 50

نظر شما