شناسهٔ خبر: 38419687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کانادا نگران از افزایش شیوع کرونا

تهران –ایرنا– اگرچه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به ۹ نفر رسیده اما دولت اوتاوا نگران از گسترش شیوع آن در این کشور است.

صاحب‌خبر -

تارنمای سایت دولتی «کانادا دات سی‌ای» (canada.ca) روز سه شنبه در تازه ترین به روزرسانی آمار مبتلایان به این ویروس گزارش داد: تاکنون ۴۶۴ شهروند کانادایی در داخل خاک این کشور مورد بررسی و مراقبت ابتلا به کروناویروس «COVID-۱۹» قرار گرفتند که از این تعداد جواب آزمایش های ۹ نفر نسبت به این ویروس مثبت بوده است.

بنابراین گزارش از این تعداد سه نفر در ایالت «اونتاریو» و شش نفر دیگر نیز در ایالت «بریتیش کلمبیا» کانادا به این ویروس مبتلا شدند که از سوی مقامات بهداشت و درمان کانادا ابتلا این افراد به ویروس تایید شده است.

«سازمان بهداشت عمومی کانادا» (PHAC) دراین باره اعلام کرد تلاش دارد تا مخاطرات شیوع این ویروس را در سطحی پایین نگه دارد و افزود این سازمان با دیگر ایالت ها و قلمروهای خود و همچنین با سازمان جهانی بهداشت برای نظارت بر این وضعیت فعال است.

این نهاد بهداشتی کانادا افزود: مخاطره سلامت عمومی دراین کشور را بطور مداوم و با دریافت اطلاعات جدید مورد ارزیابی قرار می دهد.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده گسترده ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده»  هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

 این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است که  آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

شمار کل مبتلایان کرونا در چین به ۷۷ هزار و ۹۲۸ نفر در سراسر جهان رسید که ۷۶ هزار و ۲۸۸ نفرشان چینی هستند.  در این میان دو هزار و ۳۶۲ نفر جان باخته‌اند که دو هزار و ۳۴۵ نفر آن‌ها در چین بوده است. از میان جمع مبتلایان ۲۰ هزار و ۸۶۱ نفر نیز درمان شده‌اند.  

 **۱۳۰۲**

نظر شما