شناسهٔ خبر: 38416333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

متخلفان در احتکار اقلام بهداشتی گیلان پیگیری قضایی می شوند

نقی پور با بیان اینکه درصد محدودی از افراد با مبتلا شدن به ویروس کرونا فوت خواهند کرد گفت: سواستفاده‌گران در کمبود تجهیزات بهداشتی گیلان پیگیری قضایی می شوند.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا نقی‌پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با توجه به ورود ویروس کرونا به گیلان بیان کرد: مردم به نکات بهداشتی بیش از پیش توجه کنند تا از این بحران عبور کنیم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۲ مورد مثبت گزارش شده بود که متاسفانه فوت شدند گفت: بیمارستان‌های گیلان به مکان‌هایی برای قرنطینه افراد مشکوک به کرونا  تجهیز و در آماده باش قرار دارند.

 

نقی پور با بیان اینکه افراد ممکن است به صورت خفیف به این بیماری مبتلا شده و خود متوجه نباشند اظهارکرد: درصد محدودی از افراد با مبتلا شدن به این بیماری فوت خواهند کرد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کرونا بیماری نوین است و حدود ۳ ماه است که از کشور چین  شیوع یافته تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از چین این بیماری اطفال را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و بیش از ۸۰درصد بیماران که مبتلا شدند افراد سالمند بوده که با داشتن بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و قلب و عروق و.... فوت شده‌اند.

 

نقی پور با بیان اینکه افرادی که دارای سیستم بدنی ضعیف هستند تحت تاثیر این بیماری خواهند بود ادامه داد: این ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده و یک ویروس جهشی است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این بیماری از راه دستگاه تنفسی وارد می‌شود و افرادی که سرماخورده‌اند از ارتباط با دیگران خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: فاصله یک متری با افراد مشکوک به ابتلا رعایت شده تا از انتقال بیماری در استان جلوگیری شود.

 

نقی پور با تاکید بر اینکه باید شست و شوی دست با آب و صابون  مورد توجه باشد گفت: بیمارانی که شبه کرونا و یا آنفلوانزا دارند از ماسک استفاده کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود اما استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نشده است.

 

وی با اشاره به کمبود برخی تجهیزات بهداشتی چون ماسک به افراد سودجو در زمینه توزیع ماسک و شوینده اشاره و تاکید کرد: کمبود ماسک و شوینده‌های ضدعفونی کننده در گیلان در دست بررسی بوده و افراد سودجو  شناسایی و از طریق دستگاه قضا با آنان برخورد می‌شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته و حمایت‌های وزارت بهداشت ماسک و تجهیزات موردنیاز شب گذشته وارد گیلان شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه با یک اپیدمی مواجه هستیم اظهار کرد: مردم از ترس و وحشت بپرهیزند تا با منطق و علم پزشکی با این بحران مقابله شود.

پایان پیام/ 383

نظر شما