شناسهٔ خبر: 38414840 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه کرونا نگیریم؟

در این خبر قصد داریم راه حل‌های ساده‌ای برای مبتلا نشدن به کرونا را به شما بگوییم.

صاحب‌خبر -

چگونه کرونا نگیریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هرچند کروناویروس خطرش به اندازه اسمی که بزرگ کرده نیست و با ورودش به ایران بسیاری از مردم را دچار ترس و تشویش برای فرار از این ویروس کرده، اما راه حل‌های ساده‌ای برای مبتلا نشدن به کرونا وجو دارد.

پیشگیری و خود مراقبتی از جمله رعایت بهداشت شخصی ساده‌ترین راهکار‌ها برای گذر از چالش ابتلا به کرونا است.

منصوری مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: با انجام اقدام پیشگیرانه و خودمراقبتی می‌توان بیماری را کنترل و از انتقال بیشتر آن جلوگیری کرد.

نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: نرفتن در اماکن شلوغ، شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون دست ندادن و رو بوسی نکردن، دست نزدن به چشم و بینی که از اصلی‌ترین قسمت‌های ورود ویروس به بدن است از جمله راه کار‌ها پیشگیری بیماری است.

علائم ابتلا به کرونا

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: تب، سرفه، گلودرد، عطسه، از اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا است، اما برای تشخیص نهایی باید حتما نمونه گیری‌های آزمایشگاهی صورت پذیرد.

منصوری مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: مبتلایان به دیابت، نقص سیستم ایمنی، بیماران کلیوی قلبی عروقی و تنفسی بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار می‌گیرند.


کرونا ترسناک نیست؛ قابل درمان است

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا درقم روبه بهبود و تعدادی هم درحال ترخیص هستند.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: بر اساس گزارش‌های جهانی ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا ویروس به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

جمالیان با بیان اینکه مبتلا به کرونا قابل بهبود است گفت: یک مورد از ابتلای به ویروس کرونا که در اراک مشاهده شد رو به بهبود است.

انتهای پیام / ج

نظر شما