شناسهٔ خبر: 38409485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

نخست وزیر یمن: شورای امنیت قطعنامه های جانبدارانه علیه یمنی ها تصویب می کند/ پیروزی‎های یمنی ها موید شکست متجاوزان است/ یمن بخشی از جریان مقاومت در منطقه است

نخست وزیر یمن اظهار داشت که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه هایی جانبدارانه به یکی از دشمنان ملت یمن تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

العالم- یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‎وزیر دولت نجات ملی یمن در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم درباره بحران یمن تصریح کرد: سعودی‎ها، اماراتی‎ها و مزدوران‎شان عامل تشدید تنش در یمن هستد و این کشورهای متجاوز درصد بهره‎برداری از توافق استهکلم به نفع خودشان هستند.

بن حبتور گفت: «ما همچنان سیاست خویشتنداری را دنبال می‎کنیم و نهایت تلاش را برای توقف تجاوز و بازگشایی فرودگاه صنعا مبذول می‎کنیم.»

وی با بیان اینکه محاصره کشوری با 30 میلیون جمعیت صحیح نیست، گفت: «کشورهای متجاوز اراده سیاسی خارجی ندارند بلکه تحت اوامر و دستورات آمریکا هستند.»

وی گفت: «کشورهای متجاوز به یمن بیشتر از خود یمنی‎ها به صلح نیاز دارند؛ زیرا آنها محکوم به پیروی از سیاست واشنگتن هستند.»

نخست‎وزیر دولت نجات ملی یمن با تأکید بر اینکه کشورهای متجاوز به رغم تسلیحاتی که در دسترس دارند، هیچ‎یک از اهداف‎شان در جنگ را محقق نکرده‎اند و پیروزیهای یمنی‎ها موید شکست متجاوزان است.

عبدالعزیز بن حبتور در اشاره به توافق سوئد نیز گفت که کشورهای متجاوز می‎خواهند در اجرای تعهدات خود در چارچوب این توافق شانه خالی کنند.

وی شورای امنیت سازمان ملل را یکی از دشمنان یمنی‎ها خواند و ابراز عقیده کرد که این شورا قطعنامه‎های جانبدارانه تصویب می‎کند.

بن حبتور گفت: «شورای امنیت می‎تواند با یک قطعنامه، جنگ علیه یمن را متوقف کند ولی این کار را ‎نمی‎کند.»

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اوضاع در این کشور جنگ‎زده را بسیار دشوار و بحرانی خواند و خواستار کمک‎های دارویی و غذا شد.

وی افزود: دولت نجات ملی فقط با 7 درصد بودجه به امور 25 میلیون یمن رسیدگی می‎کند.

بن حبتور با تأکید بر این‎که یمن بخشی از جریان مقاومت در منطقه است، اظهار داشت که اراده یمنی‎ها استعمار خارجی‎ها را رد می‎کند.

عبدالعزیز بن حبتور در اشاره به قضیه فلسطین و طرح سازش ترامپ، موسوم به «معامله قرن»، گفت: «فلسطینی‎ها می‎گویند ایرانی‎ها بدون هیچ درخواستی از ما، به ما کمک می‎کنند. رهبری ایران نیز آمادگی‎اش را برای حمایت از کشورها در مقابل پروژه آمریکایی- صهیونیستی- غربی اعلام کرده است.»

وی «معامله قرن» را طرحی ساقط ‎شده خواند و افزود که این طرح از سوی بسیاری رد شده است.

نظر شما