شناسهٔ خبر: 38407127 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک طلا و یک نقره برای کشتی گیران مازندرانی

خبرگزاری صداوسیما

کشتی گیران مازندرانی در نخستین روز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا یک طلا و یک نقره کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مسابقات پنج وزن نخست سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز شنبه در شهر دهلی نو کشور هند آغاز شد.
در نخستین روز این رقابت‌ها مجتبی گلیج به مدال طلا و علی سوادکوهی به مدال برنز دست یافتند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست، با نتیجه ۱۱ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل علیشیر یرگالی دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیج در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ ماگومد موسی یف دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
گلیج در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال برنز آسیا از کشور هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست، در مصاف با سهراب شریپوف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر یک مقابل ارسلان بوداژاپوف از قرقیزستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
سوادکوهی در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر صفر گلیم جان یوزربایف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در روز دوم این رقابت‌ها فردا دو کشتی گیر دیگر مازندرانی در اوزان ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان می‌روند.
در وزن ۸۶ کیلوگرم احمد بذری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان عیسی شاپیف از ازبکستان و بهادر کودیروف از تاجیکستان می‌رود. در این وزن ۹ نفر حضور دارند.
در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی در دور نخست به مصاف ایلیسخان چیلایف از قزاقستان می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان آجی نیاز صفرنیازاف از ازبکستان و سومور از هند مبارزه می‌کند. در این وزن ۸ نفر حضور دارند.

نظر شما