شناسهٔ خبر: 38405999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه شورای سلامت استان اردبیل

ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا

به دنبال اثبات وجود بیماری کرونا در برخی استانهای کشورمان و در جهت هماهنگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس این بیماری , جلسه اضطراری شورای سلامت استان در محل استانداری اردبیل تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای اردبیل دکتر اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مهمترین بحث در آمادگی آموزش است و اینکه مردم بهداشت فردی وتنفسی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر شست وشوی مرتب و صحیح با آب وصابون و مواد ضدعفونی کننده بر اجتناب از دست دادن و روبوسی ،استفاده از ماسک برای افراد دارای علایم تنفسی و جلوگیری از انتشار عطسه وسرفه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: سرعت انتشار وسرایت ویروس کرونا به دلیل تنفسی بودن از آنفولانزا بیشتر است اما عوارض و مرگ و میر آن کمتر از آنفولانزاست بنابرین نباید جای نگرانی و اضطراب باشد.

اخوان اکبری با اشاره به موارد مبتلا به آنفولانزا در استان که بستری و درمان شدند افزود: این بیماری برای افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند خطرناک تر است اما میزان مرگ و میر آن 2ونیم درصد می باشد که  کمتر از بیماری آنفولانزا است.

وی با بیان اینکه  آمادگی های لازم در مراکز بهداشتی و فوریت های پزشکی ، اورژانس ها و مراکز درمانی ،درمانگاه ها و حوزه دانشگاهی وجود دارد افزود: توصیه های لازم برای بیمارستان های خصوصی وغیر دولتی و همه مطب ها ودرمانگاه های خصوصی انجام شده و در جریان هستند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه بیش از 80درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا به سادگی و با استراحت در منزل، مصرف مسکن و استامینوفن و مایعات بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی وبهداشتی درمان خواهد شد افزود: درمواردی که بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا علایم تنفسی شدید داشته و دچار تب و دیسترسی تنفسی یا تنگی نفس می شود لازم است به مراکز  درمانی مراجعه کنند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4552581" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653948/4552581?width=400&height=300"></script></div>
جلسه شورای سلامت استان اردبیل
ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی برای مقابله با ویروس کرونا

نظر شما