شناسهٔ خبر: 38398803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اعلام واقعیات به مردم:

تاکنون مورد تایید شده‌ای از ابتلا به "کرونا" در استان نداریم

فاطمه کمانی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را درباره ویروس "کرونا" به مردم بگوییم، به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک هفته فرصت داد، ماسک و ژل ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند در شورای پدافند غیرعامل استان کرمانشاه که امروز (سوم اسفند) برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت استان کرمانشاه در زمینه ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: تاکنون هیچ فردی به صورت تایید شده در کرمانشاه مبتلا به ویروس کرونا نیست و جواب آزمایش پنج فرد مشکوک نیز به زودی مشخص خواهد شد.

بازوند بر لزوم انعکاس واقعیات‌ در زمینه ویروس کرونا تاکید کرد و ادامه داد: مردم از ما توقع دارند در برابر شایعاتی که گاه مطرح می‌شود که تعداد مبتلایان و کشته‌های واقعی را به مردم نمی‌گویند، با آنها صادق باشیم و به بیان واقعیت‌ها بپردازیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بر لزوم مدیریت اخبار و فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا باید به صورت واحد و صرفا از طریق مسئولین مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد.

وی خواسته دیگر مردم از مسئولین را تامین نیازهای آنها برای مقابله و پیشگیری در برابر این بیماری دانست و عنوان کرد: اینکه ماسک و محصولات ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها وجود ندارد، قابل قبول نیست و هیچ توجیهی ندارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ملی دو وزارتخانه بهداشت و صنعت، معدن و تجارت متولی تامین این تجهیزات هستند، گفت: در استان کرمانشاه نیز این دو بخش باید ظرف مدت یک هفته ماسک و محصولات ضدعفونی کننده مورد نیاز  مردم را تامین کنند و در اختیار داروخانه‌ها و بخش خصوصی قرار دهند.

بازوند همچنین بر لزوم همکاری ادارات و دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و یادآور شد: با هر مدیری که مصوبات شورای پدافند غیرعامل در زمینه مقابله با ویروس کرونا را عملیاتی نکند، برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها هر کاری که فکر می‌کنند برای مقابله با کرونا مفید است را با تایید دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

استاندار کرمانشاه توجه به آموزش همگانی و اطلاع رسانی به مردم خصوصا برای گروه‌های در معرض خطر را نیز ضروری خواند و افزود: باید با بیان واقعیت‌ها، نگرانی‌های بی مورد را از جامعه حذف کنیم.

بازوند تعیین تکلیف هرچه زودتر بیمارستان "سینا" به منظور آماده شدن این بیمارستان برای شیوع احتمالی بیماری و همچنین ضدعفونی کردن اتوبووس‌های درون و برون شهری را نیز به عنوان دو مصوبه مهم جلسه اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه در بخش ابتدایی سخنانش در این نشست از مشارکت خوب مردم در انتخابات روز گذشته مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: علی‌رغم شایعه‌های فراوانی که در زمینه کرونا مطرح بود، اما مردم مشارکت خوبی داشتند و تا ساعت 23 پای صندوق‌های رای بودند.

وی از فعالیت عوامل نظارت، اجرایی، بازرسی، امنیت و تدارک انتخابات نیز قدردانی کرد و افزود: نزدیک به 32 هزار نفر در استان برای برگزاری انتخابات پای کار بودند.

انتهای پیام

نظر شما