شناسهٔ خبر: 38396400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم :

شرایط فعلی کرونا در قم بحرانی نیست

رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان قم : شیوع کرونا در قم بحرانی نیست و برنامه اي براي قرنطينه کردن شهر وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر قدیر گفت: تنها در بيمارستان هاي کامکار و فرقاني با کنترل دقيق ورود و خروج قرنطينه نسبي ايجاد شده است.

وی بهترين راه کنترل اين بيماري را ايزوله خانگي و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطيلي موقت و روزانه مراکز آموزشي در روزهاي آينده به منظور ارزيابي درست وضعيت پيشنهاد شده، اما بهترين حالت کنترل بيماري، ماندن افراد در خانه است چرا که بسياري از افراد ناقل اين بيماري اند و در تماس با گروه هاي حساس بيماري را به اين افراد منتقل مي کنند.

وي بيماران ريوي، ديابت و مبتلايان به بيماري هاي قلبي و عروقي و افراد مسن را گروه هاي حساس در برابر اين ويروس دانست و يادآور شد: تنها کساني که داراي تب هاي طولاني، ضعف و بي حالي شديد، سرفه و تنگي نفس هستند بايد براي آزمايش هاي مربوط به کرونا مراجعه کنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي حفظ آرامش، اطلاع رساني و ماندن در خانه را از جمله راههاي اصلي کنترل اين بيماري دانست و گفت: مرگ و مير بر اثر کرونا 2 درصد است و افرادي که در قم بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست دادند در سنين بالا و پر خطر بودند.

دکتر قدير با بيان اينکه آمار مربوط به مبتلايان به کرونا و مرگ و مير ناشي از آن تنها از سوی اداره کل اطلاع رساني وزارت بهداشت اعلام مي شود گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهي از بيماران داراي سرماخوردگي و آنفولانزا هستند و در کنار اين افراد معدودي مبتلا به کرونا وجود دارد چرا که علائم اين بيماري ها مشابه است.

وي با اشاره به اينکه براي جلوگيري از گسترش اين بيماري در سطح کشور شهروندان بايد از هرگونه سفر غيرضروري جلوگيري کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم،جمکران و همايش ها کمک شاياني به جلوگيري از گسترش اين بيماري مي کند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي با اشاره به محدوديت زمان و لزوم کنترل هرچه سريعتر اين بيماري گفت: محموله هاي مناسبي از جمله ماسک،گان تهيه و به استان وارد شده است.

نظر شما