شناسهٔ خبر: 38394674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

«آب‌خوری‌های مترو» تا اطلاع ثانوی جمع‌آوری شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص مقابله با شیوع احتمالی کروناویروس در متروی تهران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

«فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌‌برداری متروی تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره جزئیات جلسه ویژه نحوه نظافت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در متروی تهران اظهار داشت: این جلسه با همکاری اداره‌ کل پیشگیری و‌ مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان، اداره کل بهداشت محیط و مدیران و کارشناسان شهر سالم شهرداری تهران، معاون حمل ونقل و ترافیک، مدیر عامل، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد.

او با تاکید بر اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضدعفونی تمامی اماکن و قطارهای مسافری را از یک ماه پیش در راس برنامه‌های اصلی خود قرار داده است، گفت: با توجه به شرایط فعلی دستورالعمل‌های جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای شرکت بهره‌برداری متروی تهران ابلاغ شده است. براساس این دستورالعمل ضدعفونی واگن‌ها، اماکن و ایستگاه‌های مترو از بهمن ماه سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا با حساسیت و دقت بیشتری روزانه انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مواد ضدعفونی کننده برای راهبران و مرکز فرمان تهیه شده و برای پنج هزار پرسنل امور ایستگاه‌ها مطابق پروتکل ملی که برای صیانت از پرسنل داریم، مواد ضدعفونی کننده تهیه شده است.

نوبخت ادامه داد: از امروز تمامی آب خوری‌ها در ایستگاه‌های مترو تا اطلاع ثانوی جمع‌آوری می‌شوند. همچنین دستگاه‌های تهویه قطارها نیز ثابت می‌شوند و هندریل پله برقی نیز به طور مرتب ضدعفونی می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درخصوص شیوع ویروس کرونا گفت: بخشی از موارد دستورالعمل اجرایی شده است و بخشی از آن نیز در حال اجرا شدن است. از سوی شهرداری تهران طرح‌هایی تهیه و ارسال شده که قرار است از روز دوشنبه در ایستگاه‌های مترو و همچنین از طریق مانیتورهای موجود در ایستگاه‌ها پخش شود.

نظر شما