شناسهٔ خبر: 38392088 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه‌ها باید دانشجویان را از حلقه آموزش تا کسب و کار هدایت کنند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه‌های کلاسیک و نسل اول در حال آسیب دیدن هستند، گفت: تمامی مراکز دانشگاه‌ها باید در راستای منویات مقام معظم رهبری از دانشجویان از حلقه آموزش تا کسب و کار پشتیبانی کنند.

صاحب‌خبر -

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی از وظایف مراکز علمی است، گفت: در حال حاضر حرکت دانشگاه‌ها در مسیر آموزش محور بودن نمی‌تواند اهداف جامعه پایدار را تامین کند و حتی دانش متوازن بین جوانان اتفاق نمی‌افتد که در این رابطه باید مراکز علمی، متولوژی یادگیری و پیشرفت علم را با ریل‌گذاری جدید در حوزه کارآفرینی حرکت کرده و به جای آنکه در یک شاخه تحصیلی متمرکز شوند در حوزه‌های مختلف مانند علوم شناختی فعالیت کنند.

* افزایش توان عقلانی دانشجویان با استفاده از علوم مختلف

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها باید با استفاده از علوم مختلف مانند علوم اجتماعی، اقتصاد، ریاضی، اخلاق معنوی و حرفه‌ای  همچنین علوم دینی توان عقلانی دانشجویان را افزایش دهند.

* دانشگاه‌ها مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری ترویج می‌دهند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد:‌امروز بیش از هر زمان دیگری دانشگاه‌های کشور باید با سرعت و قدرت بیشتری مقوله کارآفرینی را از طریق پارک‌های فناوری، پیشرفت علم و فناوری رقم بزنند.

* راه اندازی مرکز کدیوتور کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس در راستای رشد علم و فناوری در کشور و توجه به توصیه هفت گانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مرکز کدیوتور کارآفرینی را راه‌اندازی کرده است و علوم زیستی و شناختی در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس کرده که می‌تواند ایده جوانان، نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به محصول و ثروت تبدیل کند.

انتهای پیام/

نظر شما