شناسهٔ خبر: 38390789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

واریز ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به بانک‌ها

صالح از واریز مبلغ ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان به حساب بانک‌های عامل برای پرداخت سود سهام عدالت به مردم خبر داد.

صاحب‌خبر -

واریز ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به بانک‌ها عاملبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به آغاز واریز سود سهام عدالت به حساب افراد مشمول، اظهار کرد: روز پنجشنبه مبلغ ۴ هزار ۷۱۰ میلیارد تومان را از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل واریز کردیم که امروز این مبالغ در حساب بانک‌ها می‌نشیند و امیدواریم تا آخر هفته این سود سهام عدالت در حساب همه افراد مشمول قرار گیرد.

او ادامه داد: علت اینکه این سود را تا قبل از ۱۵ اسفند ماه واریز کردیم، این بود که عزیزان بتوانند از قدرت خرید بالاتری استفاده کنند و بتوانند خرید شب عید انجام دهند و به انتهای اسفند ماه نرسند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه واریز سهام اولویت‌بندی ندارد، گفت: ابتدا تصمیم بر این بود که براساس اولویت متقاضیان سود به حساب مشمولان واریز شود، اما بعد این تصمیم عوض شد و بانک به بانک این مبالغ به حساب تمامی بانک‌های عامل واریز شد.

برگه‌های اولیه اواخر دهه ۸۰ ملاک عمل نیست

صالح تصریح کرد: مبلغ ۲۰۵ هزار تومان به حساب هر سهم یک میلیون تومان واریز خواهد شد ضمن اینکه برگه‌های اولیه‌ای که اواخر دهه ۸۰ داده شده، ملاک عمل نیست و معیار آن عملکردی است که بعد از گذشت ۱۰ سال، از طریق سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب‌های افراد واریز شده است.

<div id="video-display-embed-code_11418202"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7255859/11418202?width=400&height=300"></script></div>

او با بیان اینکه سود سهام افراد متفاوت است، گفت: مشمولان سازمان بهزیستی و کمیته حضرت امام(ره) که از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار هستند، سود سهامشان حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: سهام برخی که در ورثه قرار دارد، حدود ۱۰ هزار تومان بوده و ممکن است عده‌ای هم از سهم بیش از یک میلیون تومان بهره‌مند شوند و به عنوان مثال شاید فردی هم مشمول سهم یک میلیون تومانی شود و هم رقمی را از طریق انحصار ورثه دریافت کند.

صالح با اشاره به ارقام باقی مانده از سود سهام عدالت سال ۹۷ گفت: واریز سود سهام عدالت امسال این هفته تمام می‌شود، اما بخش اندک باقی مانده که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی حدود ۴ الی ۵ هزار تومان می‌شود، در سال آینده به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

او با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۹۷ مشمول ۴۹ میلیون نفر شده است، گفت: حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر از این عزیزان هنوز شماره شبای خود را وارد سیستم نکرده‌اند که بعد از دریافت شماره شبای خود، علاوه بر سال ۹۷ سود سهام سال‌های ۹۵ و ۹۶ را هم به حسابشان واریز خواهیم کرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت تا سال ۹۵ صرف بازپرداخت اقساط خود سهام شده چرا که ظرف ۱۰ سال باید اقساط به حساب واریز می‌شد و تا پایان سال ۹۵ بخش اعظمی واریز شده و برخی از افراد هم داوطلبانه واریز کرده‌اند.

صالح در پایان گفت: سود سهام عدالت متناسب با میزان سهام افراد اختصاص یافته و برای سال آینده هم سود سهام سال ۹۸ را واریز و آن مبلغ ناچیز باقی مانده از سال ۹۷ را هم تسویه خواهیم کرد.

<div id="video-display-embed-code_11418206"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7255859/11418206?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما