شناسهٔ خبر: 38388205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با افزایش توانمندی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی

اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳

عملیات توازن بازدارندگی سوم نشان دهنده افزایش گسترده توانمندی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و شکست نظامی شدید ائتلاف متجاوز سعودی است.

صاحب‌خبر -

    به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ، عملیات توازن بازدارندگی سوم نشان دهنده افزایش گسترده توانمندی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و شکست نظامی شدید ائتلاف متجاوز سعودی است. با مشخص شدن تسلیحات بازدارنده یمن، ائتلاف متجاوز سعودی توانایی تحمل پیامد‌های تجاوزات خود را ندارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4552160" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4552160?width=350&height=250"></script></div>

گزارشگر شبکه المسیره گفت: شکست نظام سعودی به خسارت‌های میدانی و تلفات بشری آن در جبهه‌های جنگی محدود نمی‌شود؛ بلکه از پیامد‌های این شکست‌ها در عمق حیاتی و امنیت اقتصادی خود رنج می‌برد. عملیات توازن بازدارندگی سوم که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آن خبر داد، با دستاورد‌های میدانی گسترده امنیتی و نظامی هماهنگ است و قوانین درگیری ناشی از معادله‌های بازدارندگی و ابزار‌های پیشرفته این معادلات نزد نیرو‌های یمنی را تثبیت می‌کند. بیانیه اطلاع رسانی درباره این عملیات نشان دهنده همین موضوع است.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد عملیاتی که با استفاده از گروهی از پهپاد‌های صماد ۳، موشک‌های قدس و موشک‌های بالستیک دوربرد ذوالفقار و یک نوع موشک جدید انجام شد، نشان داد این عملیات در واکنش به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در استان الجوف صورت گرفت.
رسانه‌های یمنی پیش از این، از آشفتگی سعودی در هر عملیات نظامی که در عمق خاک حیاتی این کشور انجام می‌شود، پرده برداشتند.
ائتلاف متجاوز سعودی در پی عملیات توازن بازدارندگی سوم تلاش کرد خسارت‌های وارد شده به تأسیسات حیاتی و اقتصادی ریاض را که از نزدیک‌ترین نقطه تلاقی جغرافیایی با یمن، بیش از هزار کیلومتر فاصله دارد، بی اهمیت نشان دهد.
این موضوع فرضیه شکست سعودی را در عبور از تهدیدات روزافزون علیه امنیت و اقتصاد آن را تقویت کرد. رسانه‌ها همین موضوع را تأیید کردند. به طوری که عربستان با پیگیری میزان خسارت‌های وارد شده به تأسیسات نفتی و صنعتی ناشی از این عملیات مخالفت کرد.
گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی محل حمله را نادیده گرفت و مثل همیشه طرف سومی را متهم کرد. ائتلاف متجاوز سعودی این بار بر این موضوع پافشاری کرد که صنعا تنها منبع تهدید‌ها و خطرات روزافزون علیه آن است. این واقعیت ثاتبی است که نشان دهنده پایداری صنعا و رهبری آن در نبرد تحرکات ملی علیه ائتلاف متجاوز سعودی و عوامل آن است.

رژیم سعودی دست ازتجاوز برندارد مواضع حیاتی اش را می زنیم
سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت عملیات توازن بازدارندگی سوم پاسخی به تداوم تجاوزگری‌های ائتلاف متجاوز سعودی بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، ضیف الله الشامی تاکید کرد این عملیات در نتیجه ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه زنان و کودکان در استان‌های مختلف انجام شد.
الشامی ضمن هشدار دادن به کشور‌های متجاوز، افزود: ملت یمن در برابر جنایت‌های کشور‌های متجاوز علیه غیر نظامیان، ساکت نمی‌نشیند.
وی تاکید کرد: اگر رژیم سعودی به صلح روی نیاورد و از تجاوزگری‌های خود دست برندارد، مواضع راهبردی و حیاتی سعودی به دور از حملات نخواهد بود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4551591" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4551591?width=350&height=250"></script></div>
هراس رژیم سعودی از انتشار جزئیات عملیات بازدارندگی
یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن، با دو موشک بالستیک بالدار قدس و ذوالفقار دور برد و ۱۲ پهپاد نوع صماد ۳ شرکت نفت آرامکو و چند مرکز حساس دیگر را در شهر صنعتی ینبع عربستان در عملیات بازدارندگی سوم هدف قراردادند.
 اجرای این عملیات مانند گذشته، سران سعودی را آشفته و سردرگم و آن‌ها را وادار به درخواست حمایت از کشور‌های غربی و خرید سلاح‌های بیشتر کرده است، اما در داخل به افرادی که تصاویر انفجار‌های مراکز سعودی را همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض منتشر می‌کنند، به شدت هشدار داده شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4551774" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4551774?width=350&height=250"></script></div>
 عملیات علیه شرکت آرامکو پاسخی به جنایت المصلوب بود
رئیس هیئت ملی یمن در مذاکرات سوئد گفت: عملیات علیه شرکت آرامکوی سعودی در چارچوب واکنش به جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در استان الجوف یمن انجام شد.
محمد عبدالسلام تاکید کرد: یمن از حق بازدارندگی دست برنخواهد داشت و به دشمن اجازه نخواهد داد بدون اینکه بهایی بپردازد، ریختن خون (مردم) را مباح بداند.
عبدالسلام افزود: عملیات هدف قرار دادن عمق خاک سعودی و بمباران شرکت آرامکو در چارچوب واکنش قانونی و طبیعی به ادامه تجاوزگری، محاصره و ادامه ارتکاب جنایت‌ها انجام شد که آخرین آن‌ها جنایت المصلوب در استان الجوف یمن بود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4551644" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4551644?width=350&height=250"></script></div>
 
متجاوزان ۱۳ کشتی حامل سوخت و گندم را توقیف کردند
مزدوران متجاوز طی ۴۸ ساعت گذشته با بیش از ۲۰ گلوله توپ مزارع کشاورزی و مناطق مسکونی در منطقه الجبلیه واقع در شهرستان التحیتا را بمباران کردند.
 
کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی در عسیر
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با خنثی کردن حمله نیرو‌های ارتش سعودی در عسیر، شماری از آن‌ها را به هلاکت رساندند. 
منبع آگاه نظامی گفت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند حمله مزدوران ارتش سعودی را در شرق المجازه خنثی کنند که به کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها منجر شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4551696" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4551696?width=350&height=250"></script></div>
 
پیروزی عملیات توازن بازدارندگی سوم، پیروزی محور مقاومت در سراسر منطقه است
برخی کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره انفجار‌های پنج شنبه گذشته در شهر صنعتی ینبع، این عملیات را ضربه راهبردی دردناک به آمریکا و پیروزی محور مقاومت در سراسر منطقه توصیف کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، برخی کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره انفجار‌های پنج شنبه گذشته در شهر صنعتی ینبع که از آن‌ها با عنوان «عملیات توازن بازدارندگی سوم» یاد کرد، هشتگ #عملیة_توازن_الردع_الثالثة را به اشتراک گذاشتند و این عملیات را ضربه راهبردی دردناک به آمریکا و پیروزی محور مقاومت در سراسر منطقه توصیف کردند.
یک کاربر نوشت: «نیرو‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن در عملیاتی منحصر به فرد هشت مکان را در عمق شهر صنعتی عربستان در ینبع هدف قرار دادند. بنابراعلام منابع نظامی صنعا، پایانه صادرات نفت، پالایشگاه آرامکو که روزانه تقریبا دو میلیون و پانصد هزار بشکه نفت تولید می‌کند، کارخانه تولید گاز طبیعی و بندر ینبع که روزانه ظرفیت صادرات سه میلیون بشکه نفت و نیز صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را دارد از جمله این مکان‌ها هستند.
به گفته این منابع، خسارت‌های سنگین و جدی به عربستان وارد شده است، اما این کشور طبق معمول از اعتراف به این خسارت‌ها خودداری می‌کند. مقامات عربستان ده‌ها فعال را وادار کردند تصاویر انفجار‌ها را در ینبع (که بیش از نیم ساعت ادامه داشت) از حساب‌های کاربری شان حذف کنند.
مقامات عربستان تهدید کردند درصورت حذف نکردن ویدئو‌ها مجازات می‌شوند.»
کاربر دیگری با انتشار بخش‌هایی از سخنان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره عملیات «توازن بازدارندگی سوم» که از شبکه المسیره پخش شد، نوشت: «به زودی شاهد مرحله چهارم و پنجم از توازن بازدارندگی خواهیم بود.»
کاربری هم نوشت: « در شرایطی که بن سلمان از عهده سازمان دهی مسابقات شترسواری به خوبی بر نمی‌آید‏، یمنی‌ها موفق می‌شوند پرواز گروهی همزمان ۱۲ پهپاد، دو موشک بالدار و یک موشک بالستیک را اجرا کنند و بدون آسیب دیدن در برابر رادار‌های پدافند هوایی آمریکا به هدف در ینبع اصابت کنند.»
کاربر دیگری این گونه گمانه زنی کرد: «به نظر من در عملیات توازن بازدارندگی چهارم شخصیت‌های بلندپایه ائتلاف متجاوز هدف قرار خواهند گرفت و به حول و قوه الهی کشته خواهند شد.»
یک کاربر به نقل از عبدالملک بدرالدین، دبیرکل انصارالله یمن نوشت: «پشیمان خواهند شد... منظورم آل سعود است»
کاربر دیگری نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم که ینبع را در غرب عربستان هدف قرار داد، ضربه راهبردی دردناک به آمریکا است، زیرا این حمله پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و تاکید بر حمایت از این کشور در برابر یمن و نیز پس از اقدام ارتش آمریکا به اعزام هزاران سرباز و افسر و استقرار سامانه‌های دفاعی به منظور دفاع از عربستان صورت گرفت.»
کاربری هم نوشت: «بیایید پیروزی‌های امروز را جشن بگیریم؟! بیایید برای بزرگمردان انصارالله پیام تبریک بفرستیم، زیرا این پیروزی‌ها به نفع محور مقاومت در سراسر منطقه است.»
کاربری دیگر هم با تمسخر نوشت: «وزیر خارجه آل سعود گفت: حملات به اصطلاح حوثی‌ها به عربستان، نشانه جدی نبودن آنان در صلح است. انگار حملات هوایی به یمن که در آن‌ها کودکان و زنان هدف قرار می‌گیرند، نشانه عشق و الفت است.»
کاربر دیگری نوشت: «این بار سعودی‌ها جرات نکردند همانند گذشته انگشت اتهام را به سمت ایران بگیرند. آیا آنان واقعا فکر و اعتراف کردند که آن موشک‌ها ساخت یمن است و از یمن پرتاب شده است یا حماقت و تصمیمشان به سکوت در برابر اتهام ایران به طور ضمنی به این نکته اشاره دارد که آنان هم در جنایت ترور شهید سلیمانی نقش دارند؟»
اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳
معرفی موشک های ذوالفقار و قدس
تحلیلگر یمنی در سلسله توئیت‌هایی ضمن تشریح ویژگی‌های موشک‌های ذوالفقار و قدس که انصارالله از آن‌ها در عملیات توازن بازدارندگی سوم استفاده کرد، این عملیات را ضربه‌ای دردناک به آمریکا توصیف کرد.
احمد عایض احمد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم با ۱۲ پهپاد مدل صماد ۳، دو موشک بالدار از نوع قدس و یک موشک بالستیک به نام ذوالفقار انجام شد. این عملیات، واکنش تلافی جویانه فوری به قتل عام جوف، در حمایت از آزادگان استان المهره و حامل پیامی برای پنتاگون مبنی بر آغاز مرحله جدید تهاجمی با ابعاد راهبردی بود.
تحلیلگر یمنی در توئیتی دیگر نوشت: «موشک تازه تولید شده، ذوالفقار نام دارد. این موشک زمین به زمین ساخت یمن است که در تاریخ ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی شد.
این موشک، عضو جدید خانواده موشک‌های زمین به زمینی است که در داخل تولید شده و توسعه یافته است. موشک ذوالفقار دهمین عضو خانواده موشک‌های بالستیک و چهارمین عضو خانواده موشک‌های دوربرد است. موشک ذوالفقار یکی از دقیق‌ترین موشک‌های بالستیک ساخت یمن است.»
احمد عایض احمد همچنین افزود: «موشک بالستیک ذوالفقار یمن نمونه‌ای پیشرفته و به روز شده مشابه نسل جدید موشک‌های دوربرد است و هم اکنون برد آن به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. این موشک با قابلیت تک مرحله‌ای کار می‌کند و از ویژگی‌های آن دقت بالا در هدف قرار دادن، توان تخریب کردن بالا و برخورداری از سیستم‌های حسگر پیشرفته‌ای است که هدف را تا مقصد دنبال می‌کند.»
تحلیلگر یمنی در توئیتی دیگر درباره موشک ذوالفقار نوشت: «در عمل ثابت شد که موشک دوربرد ذوالفقار یک کلاهک جدا شونده دارد تا بتواند در حمله‌ای دقیق و ویرانگر چندین هدف اصلی و فرعی اطراف خود را با دقت بالا نشانه بگیرد و از رادار‌ها بگریزد. این موشک از یک فن آوری پیشرفته برخوردار است. این‌ها توضیح عملی سطح آمادگی نیرو‌های مسلح یمن است که امروز به آن دست یافته اند.»
احمد عایض احمد در توئیتی دیگر درباره موشک قدس نوشت: «موشک بالدار دوربرد قدس ساخت یمن و از خانواده موشک‌های کروز مجهز به GPS است. این موشک با نهایت دقت هدف را نابود می‌کند، توانایی زیادی برای مانور و فریب دادن سامانه‌های دفاعی دارد. برد آن هم اکنون به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و ویژه نشانه گرفتن اهداف راهبردی دشمن است.»
تحلیلگر یمنی در ادامه نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم که ینبع را در غرب عربستان هدف قرار داد، حمله راهبردی دردناک به عمق آمریکا است، زیرا به طور خلاصه این عملیات پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و تاکید بر حمایت از این کشور در برابر یمن و نیز پس از اقدام ارتش آمریکا به اعزام هزاران سرباز و افسر آمریکایی و استقرار سامانه‌های دفاعی برای دفاع از عربستان انجام می‌شود.»
احمد عایض احمد در توئیتی دیگر افزود: «یحیی سریع یک سیلی محکم به ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن زد. ترکی المالکی فورا اعلام کرد عربستان هدف حمله یمنی‌ها قرار گرفته است تا از روی ضعف و ترس این گونه وانمود کند که قربانی یک حمله شده است، اما سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدامی هوشمندانه در بیانیه‌ای مختصر و بدون طول و تفصیل به وی پاسخ داد و مضمون بیانیه این بود که او قربانی نیست بلکه جنایتکار است.»
اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳ اثباتِ شکست سعودی‌ها با عملیاتِ بازدارندگی ۳
 اشتباه ائتلاف متجاوز سعودی در بررسی نتایج تجاوز علیه یمن
عضو هیئت ملی یمن در مذاکرات سوئد بر اشتباه کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی در بررسی نتایج تجاوز علیه یمن تاکید کرد.
عبدالملک العجری گفت: کشور‌های متجاوز نمی‌توانند از ارزیابی‌های اشتباه خود در قبال یمن در امان باشند.
او تاکید کرد کشور‌های متجاوز در بررسی طرح مثبت یمن مرتکب اشتباه شدند و از آن به عنوان فرصتی برای نشان دادن پاسخ مثبت تاکتیکی استفاده نکردند. همچنین کشور‌های متجاوز در بررسی نتایج تجاوزگری مرتکب اشتباه شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4551618" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2653118/4551618?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما