شناسهٔ خبر: 38385711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

قدردانی رئیس مجلس از زحمات وزارت کشور و ستاد انتخابات/ لاریجانی: وزارت کشور گامهای خوبی در جهت صیانت از آرای مردم برداشته است/ امیدواریم در انتخابات بعدی تمام مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی شود

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، ضمن قدردانی از زحمات وزارت کشور، ستاد انتخابات، شورای نگهبان و هیات های نظارت و همچنین اصحاب رسانه، گفت: از ملت عزیزمان صمیمانه تشکر می کنیم که وقت گذاشته و برای تعیین سرنوشت خودشان پای صندوق های رای رفتند و ان شاءا... تا پایان مهلت رای گیری این انتخابات، انتخابات پررونقی باشد.


لاریجانی با اشاره به بازدید خود از ستاد انتخابات کشور، بیان کرد: اقدامات وزارت کشور نشانگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آراء مردم بود، علاوه بر این با دقت نظر لازم سازوکارها طراحی شده بود تا با سرعت اطلاعات از همه حوزه‌ها به ستاد انتخابات کشور منتقل و نتایج مشخص شود.

وی افزود: به نظر من وزارت کشور گام‌های خوبی برداشته تا با صیانت کامل تک تک آرا، با سرعت و استفاده از تجهیزات جدید منتقل شود.

لاریجانی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده گام دیگری برداشته شود و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام شود که کمک می کند هم سرعت عمل و هم دقت کار افزایش یابد، بنابراین لازم است شورای نگهبان در این زمینه با وزارت کشور همکاری نزدیک داشته باشد و گام بعدی سرعت گیرد و برداشته شود

لاریجانی ادامه داد: تا جایی که آقای رحمانی‌فضلی و دوستانشان گفتند، طراحیِ کار برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی انجام شده است. این اقدامات کمک می‌کند تا در شهرهای بزرگ که شمارش آراء به سختی انجام می شود، سریعتر انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم در این ساعات هم با دقت نظر آراء مردم اخذ شود تا فردا شاهد شکل‌گیری مجلس جدید با پشتوانه‌ای قدرتمند باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص تاثیر حضور مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم پای صندوق رای دو تاثیر مهم دارد؛ حضور مردم در انتخابات کارآمدی سیستم حکومتی را در آن بخش فعال‌تر، قوی‌تر و با پشتوانه‌تر می‌کند و درصورتی که همه ملت مشارکت داشته باشمد، انتخابات دقیق تر می شود. همچنین با رأیی که داده می‌شود و پشتوانه‌ای که برای نهادهای اجرایی کشور خص‌صو در شرایط فعلی به وجود می‌آید طرف مقابل و آمریکایی‌ها که به ایران فشار وارد می‌کنند، آن‌ها تلقی متفاوتی پیدا می‌‎کنند و همین شرایط، ظرفیتی ایجاد می‌کند تا مسائل کشور در عرصه بین المللی روان تر، آسان تر و کم هزینه تر حل شود.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه در شورای تامین استان قم چه تدابیری برای مقابله با کرونا پیش بینی شده است، گفت: صبح امروز در جلسه شورای تامین استان قم شرکت کردم و از وزارت بهداشت هم در این جلسه حضور داشتند؛ تمهیدات خیلی خوبی در قم برای روز انتخابات در نظر گرفته شده بود تا مردم با آرامش در انتخابات شرکت کنند، تصمیم وزارت کشور برای عدم استفاده از استامپ بسیار مفید بود زیرا این موضوع ایجاد نگرانی کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توضیحاتی داده شد که مردم استان چگونه در انتخابات و بدون نگرانی شرکت کنند.

 وی با بیان اینکه برای آینده نیز تدابیری اندیشیده شده است، افزود: دو بیمارستان برای افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند در نظر گرفته شده است، میزان درگیری زیاد نیست اما افراد نگران شده‌اند و به همین جهت برای مدیریت این موضوع ساماندهی های لازم انجام شده است.

دکترلاریجانی با بیان اینکه دو بیمارستان را در قم ایزوله کرده‌اند، ادامه داد: برای مدارس و تجمعات مردمی نیز تصمیماتی گرفته شد و اگر بخواهیم با دقت نگاه کنیم باید از نظر سرمایه گذاری بهداشتی استان قم را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و به همین جهت دو ستاد در تهران و قم برای فعالیت در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دولت هم با اهمیت موضوع را بررسی کرده و در حال کنترل است، افزود: دستگاه‌ها باید اهتمام کنند و فرمت‌های بهداشتی را در رسانه‌ها منتشر کنند تا مردم مراعات کنند، در استان قم و چند استان دیگر که افراد سفر کرده‌اند، اگر فرمت های بهداشتی رعایت شود، بیماری کرونا کنترل می‌شود.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ارزیابی خود از میزان رضایتمندی مردم از مجلس دهم، بیان کرد: این موضوع در بخش نظر سنجی ها باید بررسی شود. کارهای مجلس دهم در بحث تقنین بسیار مهم بوده است اما گاهی تبلیغات منفی می‌کنند، در بخش نظارت نیز هم همینطور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: قوانین با ارزش و پایه‌ای در این دوره به تصویب رسیده است و باید توجه کرد شرایط این دوره با دوره های قبل تفاوت داشت و کشور دچار تحریم شد.

دکترلاریجانی گفت: فشارهایی را تحمل کردیم که به موجب آن‌ها تصمیم گیری در بخش های اقتصادی راحت نبود، بعد از اتمام انتخابات مجلس یازدهم بحث تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ است و پروژه ها را در حالیکه تقریبا منابع کشور کاهش پیدا کرده است، باید به نتیجه برسانیم.

گالری تصاویر

برچسب‌ها:

نظر شما