شناسهٔ خبر: 38385349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیمارستان های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند

سالاری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان انجام شده گفت: بخشی از بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به ویروس کرونا ایزوله شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(جمعه،۲ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به تایید ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا در تهران  گفت: موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس در استان انجام شده است افزود: بخشی از بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا ایزوله شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در دیگر شهرستان‌های گیلان هم بیمارستان‌هایی برای بستری شدن بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا ایزوله می‌شود.

 

سالاری با اشاره به انتقال سریع ویروس کرونا از انسان به انسان گفت: ویروس کرونا هم‌اکنون در حدود ۳۰ کشور جهان مشاهده شده است. سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا و می‌تواند به مدت ۴۸ ساعت روی اشیا و چهار ساعت بر پوست دست‌ها زنده بماند.

 

وی با اشاره به عدم وجود ماسک و مایع ضدعفونی در گیلان اعلام کرد: متاسفانه افرادی سودجو چنین شرایطی در استان ایجاد کردند و به‌زودی در هماهنگی با وزارت بهداشت و تعزیرات با این افراد برخورد می‌شود.

 

سالاری خطاب به مردم گیلان که نگران نباشند و آرامش خود را حفظ کنند اذعان داشت: هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شده و فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سوی اورژانس و وزارت بهداشت به گیلان ارسال می‌شود.

پایان پیام/ 84

نظر شما